چه تعداد بلیت جام جهانی 2022 به تماشاگران ایرانی اختصاص یافت؟

کدخبر: ۵۰۶۴۵۳
اقتصادنیوز: بنابر اعلام معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان، خوشبختانه تا این لحظه اختصاص ۱۱ هزار بلیت به تماشاگران ایرانی قطعی شده است.
چه تعداد بلیت جام جهانی 2022 به تماشاگران ایرانی اختصاص یافت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ ۱۱ هزار بلیت برای تماشاگران ایرانی در جام جهانی قطر اختصاص یافته و افزایش این سهمیه نیز محتمل است.

سینا کلهر که برای گفت‌وگو و مذاکرات با موضوع جام جهانی به قطر سفر کرده اظهار کرد: امروز ملاقات‌هایی درباره موضوعات مختلف جام جهانی از جمله بررسی افزایش سهمیه حضور تماشاگران ایرانی در بازی‌های تیم ملی برگزار شد که خوشبختانه تا این لحظه اختصاص ۱۱ هزار بلیت به تماشاگران ایرانی قطعی شده است. این بلیت‌ها اکنون در اختیار وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال است و به زودی با تعیین و اعلام ساز و کار، نحوه فروش و توزیع این بلیت‌ها هم مشخص خواهد شد.

وی درباره مبلغ بلیت‌های موجود گفت: قیمت بلیت درجه یک بازی‌های تیم ملی حدود هفت میلیون و پانصد هزار تومان است که قیمت مناسبی برای هواداران فوتبال جهت تماشای بازی‌های جام جهانی است. نکته دیگر اینکه همچنان پرونده بلیت‌ها برای ما باز است و این احتمال وجود دارد که بتوانیم در آینده سهمیه بلیت‌های بیشتری را برای تماشاگران مشتاق ایرانی بگیریم و این ۱۱ هزار قطعه بلیت پایان تعداد نهایی بلیت‌های ما در جام جهانی نیست. مسئولان قطری قول همکاری دادند با توجه به شرایطی که وجود دارد باز هم بتوانیم بلیت‌های بیشتری بگیریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به محور بعدی مذاکرات خود در قطر گفت: یکی دیگر از موارد مورد بحث به بلیت بازی‌هایی اختصاص داشت که ممکن است در شرایط معمول با استقبال چشمگیری همراه نشود و قرار شد بعد از پایان فرایند بلیت فروشی و مشخص شدن این بازی‌ها با تعاملی که بین ایران و قطر وجود دارد این امکان برای تماشاگران ایرانی فراهم شود که بتوانند بلیت این بازی‌ها را خریداری کنند. این موضوع از این حیث می‌تواند حائز اهمیت باشد که امکان سفر یک روزه ایرانی‌ها به قطر وجود دارد و تماشاگران ایرانی می‌توانند بلیت سایر بازی‌ها را بخرند و در سفری یک روزه تجربه حضور در جام جهانی را کسب کنند و به کشور برگردند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی از ایران برای پوشش جام جهانی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که درباره آن به گفت‌وگو پرداختیم سازماندهی خبرنگاران و عکاسان ورزشی بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته فیفا برای اسکان خبرنگاران و عکاسانی که خودش آنها را تایید می‌کند مکان‌هایی را تعیین کرده که مبلغ مصوبی دارند و این اماکن نمی‌توانند بالاتر از مبالغ تعیین شده پولی دریافت کنند بنابراین باید فدراسیون فوتبال با پیگیری موضوع شرایط را برای استفاده نمایندگان رسانه‌های گروهی ایرانی از این اماکن اقامتی فراهم کند. بر اساس بررسی‌های به عمل آمده اگر این اتفاق رخ دهد هزینه اسکان قابل قبول و سبک‌تر خواهد بود.

کلهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای اجرا در خلال برگزاری رقابت‌های جام جهانی گفت: موضوع دیگر فعالیت گروه‌های بومی و محلی ذیل فدراسیون بومی و محلی جمهوری اسلامی در مناطق تعیین شده بود که بعد از رایزنی انجام شده مقرر شد ادامه مذاکرات با شرکتی که مسئولیت این کار را برعهده دارد فردا صورت گیرد تا بتوانیم مسیر اجرایی این کار را فراهم کنیم. در صورت پیشرفت مذاکرات این اقدام در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی که نهادهای مسئول مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی انجام می‌دهند، صورت خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید