ممنوعیت‌های ترافیکی تعطیلات آخرهفته و عیدقربان اعلام شد

کدخبر: ۵۰۶۵۶۴
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات پایان هفته و عیدقربان در جاده‌های کشور را تشریح کرد.
ممنوعیت‌های ترافیکی تعطیلات آخرهفته و عیدقربان اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سرهنگ احمد شیرانی، درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلی عید قربان در کشور گفت:‌ پلیس راهنمایی و رانندگی یک‌سری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی را از صبح امروز، چهارشنبه ۱۵ تیر، در جاده‌های کشور اعمال کرده که این روند تا روز دوشنبه ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس تردد انواع موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز، ۱۵ تیرماه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه بیستم تیرماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره محدودیت‌های تردد برای خودروهای سواری اظهارکرد:‌ در محور چالوس، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد به‌صورت یک‌طرفه خواهدبود.

شیرانی افزود: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ تیرماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در محور هراز نیز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۹تیرماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از آب اسک به رودهن در محدوده مشاء به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

شیرانی همچنین گفت:‌ درصورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه، به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌های مقطعی از سمت جنوب به شمال و بالعکس در محورهای چالوس و هراز اعمال می‌شود.

وی درباره تردد وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان موادسوختی و فاسدشدنی نیز گفت: در جاده چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است. در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه این ممنوعیت‌ها شامل حاملان موادسوختی و فاسدشدنی نیست، گفت: تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۶ تا ۲۰ تیرماه از محور هراز ممنوع است.

شیرانی با اشاره به محور فیروزکوه نیز گفت:‌تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ تیرماه از محور تهران – فیروزکوه – قائمشهر و بالعکس ممنوع است. همچنین تردد کلیه تریلرها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ تیرماه از محور تهران – فیروزکوه – قائمشهر و بالعکس ممنوع خواهدبود.

به گفته وی در محور آستارا - اردبیل و بالعکس تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنجشنبه ۱۶تیرماه در محور مذکور ممنوع است. همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای جمعه و یکشنبه ۱۷ و ۱۹ تیرماه در محور مذکور ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد:‌ در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس نیز تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه در محور مذکور ممنوع است. همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای جمعه و یکشنبه ۱۷ و ۱۹ تیرماه در محور مذکور ممنوع است.

شیرانی همچنین گفت که اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها و با تصمیم فرمانده میدان اعمال خواهد شد و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید