طالبان بعد از ۲۱ سال ماشین رهبر سابق خود را از دل خاک بیرون کشید+عکس

کدخبر: ۵۰۶۸۱۲
نیروهای طالبان خودروی متعلق به ملا محمد عمر، رییس پیشین طالبان را که برای فرار از حملات آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر از آن استفاده می‌کرده ۲۱ سال پس از دفن خودخواسته از دل خاک بیرون کشیدند.
طالبان بعد از ۲۱ سال ماشین رهبر سابق خود را از دل خاک بیرون کشید+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، محمد جلال از افراد نزدیک به رهبری طالبان با انتشار تصاویر خودرویی که ظاهرا از زیر خاک بیرون آوردند در توئیتی اعلام کرد که ملاعمر در آغاز تهاجم آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ با این خودرو از قندهار به زابل سفر کرده است. او می‌گوید که این خودرو باید به احترام ملا محمد عمر، در موزه ملی افغانستان نگهداری شود. طبق گفته طالبان، محلی که این  تویوتا کرولای سفیدرنگ در آن پیدا شده، در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان شینکی در استان زابل بوده است.

رحمت الله حماد، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت زابل به خبرگزاری فرانسه گفت: «این ماشین هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد، فقط قسمت جلوی آن کمی آسیب دیده است. این خودرو توسط مجاهدین (جنگجویان طالبان) به یاد ملاعمر در سال ۲۰۰۱ دفن شده تا از تخریب آن جلوگیری شود».

طالبان در قندهار توسط ملا عمر اعلام وجود کرد و در سال ۱۹۹۶پس از یک جنگ داخلی خونین، به قدرت رسید و تفسیری رادیکال از شریعت (قانون اسلامی) را بر کشور و ملت افغانستان تحمیل کرد.

پس از آن بود که افغانستان به پناهگاهی برای گروه‌های دیگر جهادی از جمله القاعده و رهبر آن اسامه بن لادن از طراحان حملات ۱۱ سپتامبر تبدیل شد.

رییس طالبان در سال ۲۰۱۳ در مخفیگاهش درگذشت، اگرچه مقامات طالبان مرگ او را چندین سال مخفی نگه داشتند.

wMbDcmGycLws

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید