هشدار درباره اوج گیری کرونا در ایران در تابستان

کدخبر: ۵۰۷۰۲۷
«برعکس وزارت بهداشت ما از این صفر شدن‌های آمار مرگ ومیر کرونا ذوق نکردیم،‌این‌ها به معنی پایان کرونا نبوده و نیست.موقعیت ویروس کرونا در کشور کاملا متغیر و حساس است،‌با ادامه این روند باید شاهد پیک کرونا در ماه شهریور آینده باشیم.»
هشدار درباره اوج گیری کرونا در ایران در تابستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در کشور، ابتدای خرداد ماه امسال در گفت‌وگویی با خبرآنلاین نسبت به شیوع مجدد کرونا در ایران هشدار داد.

او در این گفت‌وگو اعلام کرد: «در ایران فعلا وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا وضعیت خوبی دارد، این بهبود وضعیت به دو دلیل اتفاق افتاده، یکی میزان زیاد ابتلا در دوره پیک اومیکرون در کشور که باعث شد تا ایمنی گله‌ای ایجاد شود و دومی واکسیناسیون گسترده در جامعه بود.»

محرز افزود: «سویه اومیکرونی که در ایران شاهد آن بودیم از نوع BA۱ و BA۲ در کشور بود، در حالی که در حال حاضر نوع BA۴ و BA۵ در آمریکا و اروپا شایع شده است،‌از طرفی در اسرائیل نیز گفته می‌شود که سویه دلتا شایع شده است، با این اتفاقاتی که در مناطق مختلف افتاده ما هم باید منتظر سویه جدید و موج تازه اپیدمی کرونا در تابستان باشیم.»
پیش‌بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان امسال چه بود؟

پیش‌بینی این پزشک متخصص درحالی خبرساز شد که طی هفته گذشته آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا به شکل مشهودی افزایش یافت،‌ این آمار طی چند روز سه رقمی شد و دیروز، جمعه، به عدد ۲۰۱۳ نفر رسید.

علاوه بر این، براساس اطلاعات وزارت بهداشت، شهرهای قرمز و نارنجی نیز به به نقشه کرونایی کشور بازگشتند، در حال حاضر ۴ شهر در وضعیت قرمز و ۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۵ به ۱۴۲ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۳ به ۲۸۸ شهر کاهش یافت.

در این میان شهرهای جیرفت، خلیل‌آباد، فردوس و منوجان در وضعیت «بسیار پر خطر» قرار دارند. همچنین شهرهای بدره، فریدون شهر، بروجن، فیروزکوه، پارسیان، کلاردشت، تفرش، کوهبنان، رابر، گناباد، زرند، لاهیجان، عنبرآباد و میناب در لیست شهرهای «پر خطر» هستند.

پیش‌بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان امسال چه بود؟

چرا هیچ‌کس ماسک نمی‌زند؟

مینو محرز، ۱۱ تیر نیز، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین با انتقاد از کاهش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت:«همین امروز از دیدن جمعیت زیادی از مردم که ماسک نمی‌زنند، وحشت کردم، حدود ۹۵ درصد مردم ماسک نداشتند. ادامه این روند وحشتناک خواهد بود.»

او ادامه داد:«برعکس وزارت بهداشت ما از این صفر شدن‌های آمار مرگ ومیر کرونا ذوق نکردیم،‌این‌ها به معنی پایان کرونا نبوده و نیست.موقعیت ویروس کرونا در کشور کاملا متغیر و حساس است،‌با ادامه این روند باید شاهد پیک کرونا در ماه شهریور آینده باشیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید