برادرکشی پای بساط مشروب خواری!

کدخبر: ۵۰۷۴۲۸
جوان ۲۹ ساله ای که برادر کوچک ترش را پای بساط مشروب خواری به قتل رسانده بود، صحنه جنایت را در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد تشریح کرد.
برادرکشی پای بساط مشروب خواری!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان، جوان ۲۹ ساله ای که برادر کوچک ترش را پای بساط مشروب خواری به قتل رسانده بود، صحنه جنایت را در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد تشریح کرد.

متهم این پرونده جنایی که شنبه گذشته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی به محل وقوع جنایت در بولوار ابوذر هدایت شده بود، در حالی که صدای پابندهای آهنین در فضای مجتمع آپارتمانی می پیچید، وارد پذیرایی محل واحد مسکونی شد. در این هنگام قاضی «محمود عارفی راد»  با اشاره به خنجر نیم متری وحشتناکی که در دست افسر پرونده قرار داشت، خطاب به متهم گفت: با همین خنجر برادرت را کشتی؟ متهم سرش را به نشانه تایید پایین آورد و سپس با فراهم شدن مقدمات بازسازی صحنه جنایت، قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب (ویژه پرونده های جنایی) با تفهیم اتهام ارتکاب قتل عمدی از متهم خواست حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که این اظهارات در مراحل دادرسی مورد استناد قرار می گیرد. گزارش خراسان حاکی است، در بازرسی صحنه قتل که سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز حضور داشت، «امید- د» مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و سپس سروان منفرد (افسر پرونده) به تشریح خلاصه ای از محتویات پرونده برادرکشی پرداخت و جزئیاتی از اعترافات  متهم در مراحل بازجویی را بازگو کرد. در ادامه متهم ۲۹ ساله با معرفی کامل خود گفت: حدود ۲۰ روز بود که اعتیادم به مواد مخدر را ترک کرده بودم به همین دلیل و برای آن که وسوسه های گرایش دوباره به مواد مخدر را از خودم دور کنم تصمیم گرفتم مقداری مشروبات الکلی بنوشم.

این بود که موضوع را با برادر کوچک ترم (علی) مطرح کردم. او متاهل بود و دختر خردسالی هم داشت اما با هرکدام از  دوستانم (مشروب فروشان) تماس گرفتم همه پاسخ منفی دادند. در این لحظه برادرم گفت: تو که همه لوازم تولید مشروب دست ساز را در خانه داری! دیگر نیازی به دیگران نیست!

با این سخن برادرم، بلافاصله لوازم تهیه مشروب را بیرون آوردم و مقداری مشروبات الکلی را که از قبل تخمیر شده بود صاف کردم که ساعتی بعد آماده مصرف شد. در همین حال برادرم دخترش را به مادرم سپرد تا او را به طبقه بالا (منزل خودشان) ببرد که ما راحت تر بساط مشروب خواری را راه بیندازیم. در این هنگام بود که یکی از دوستان مشترک من و برادرم از داخل کوچه «سوت» زد! ما هم او را برای دورهمی به منزل دعوت کردیم. «حمید» در کنار بساط مشروب خواری نشست و «علی» هم برای خرید تنقلات از منزل بیرون رفت اما در حالی به منزل بازگشت که «رضا» یکی از همسایگان را نیز به خانه دعوت کرده بود تا او هم در کنار ما باشد.

خلاصه ۴ نفری مشغول صرف مشروبات الکلی بودیم و در عالم مستی از هر دری سخن می گفتیم. وقتی با اشاره «حمید» حرف و حدیث ها به اختلافات قبلی بین من و برادرم کشید من خیلی ناراحت شدم به «علی» گفتم به همین خاطر است که مادر تو را بیشتر دوست دارد! و همواره به تو توجه می کند!

«امید» (متهم) ادامه داد: حرف ها به سویی رفت که دیگر من از شدت عصبانیت کنترل خودم را از دست دادم ناگهان در کشاکش همین مشاجره های لفظی به درون اتاق رفتم و خنجر نیم متری را از داخل کمد برداشتم و قصد داشتم به داخل کریدور بیایم (جایی که بساط مشروب خواری پهن بود) ولی ناگهان برادرم را مقابلم دیدم ابتدا با همان خنجر که در غلاف بود، ضربه ای به پایش زدم و سپس خنجر را از غلاف بیرون آوردم و تیغه آن را به سوی برادرم پرت کردم! در یک لحظه او چند قدم به عقب رفت و کنار در پذیرایی افتاد. وقتی دیدم خون از گردن برادرم فواره می زند! ترسیدم، خیلی پشیمان بودم بی درنگ خودم را فریاد زنان روی پیکر زخمی«علی» انداختم و با  دستمال گردنش را فشار دادم تا خون ریزی نکند! ولی شدت زخم به حدی بود که نمی توانستم از خون ریزی جلوگیری کنم و بدین ترتیب برادرم در مقابل چشمان وحشت زده ام جان سپرد!

«امید» درباره گذشته خود نیز گفت: چندین سال بود که به مواد مخدر اعتیاد داشتم و چند بار هم برای ترک آن تلاش کرده بودم! ولی برادرم با آن که کوچک تر از من بود، ازدواج کرد و صاحب فرزند شد! مادرم نیز بعد از طلاق از پدرم، با مرد دیگری ازدواج کرد که در طبقه بالای همین واحد آپارتمانی زندگی می کند ولی من بعد از آن که متوجه شدم پای بساط مشروب خواری ، برادرم را کشته ام، خیلی دچار عذاب وجدان شدم. کاش می توانستم خودم را کنترل کنم و ...

سابقه خبر

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، شب بیست و نهم خرداد گذشته، ماجرای قتل وحشتناکی در خیابان ابوذر کوی طلاب مشهد به پلیس گزارش شد. در پی دریافت این خبر، نیروهای تجسس کلانتری رسالت عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد شدند و با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی «محمود عارفی راد» اطلاع دادند. دقایقی بعد و در حالی که عقربه های ساعت نیمه شب را نشان می داد، قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کرد. متهم به قتل که هنوز در محل وقوع جنایت حضور داشت با دستور مقام قضایی بازداشت و به کلانتری هدایت شد. ساعتی بعد و در حالی که بررسی های میدانی قاضی عارفی راد در مرکز درمانی و محل وقوع جنایت به نتایجی رسیده بود، وی عازم کلانتری شد و به بازجویی از «امید» (متهم به قتل) پرداخت که او به صراحت قتل برادرش را پذیرفت. در ادامه تحقیقات و با دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب، متهم این پرونده جنایی تحویل کارآگاهان اداره جنایی آگاهی شد تا بازجویی ها به شیوه تخصصی ادامه یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید