جنایت اسرائیل علیه سربازان مصری برملا شد

کدخبر: ۵۰۷۵۲۳
روزنامه یدیعوت احارانوت و هاآرتص در گزارشی به وجود یک گور دسته جمعی سربازان مصری در نزدیکی «لطرون» اشاره کردند.
جنایت اسرائیل علیه سربازان مصری برملا شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از شفقنا، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار کرد که لاپید در تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور تأکید کرده است که طرف اسرائیلی با این موضوع با شفافیت کامل برخورد خواهد کرد وهماهنگی‌ها با مقامات مصری در خصوص تحولات این پرونده برای رسیدن به حقیقت ادامه می‌یابد.

 

اسکای نیوز گزارش داد، اخیرا دو روزنامه «یدیعوت احارانوت «و «هاآرتص» اخباری منتشر کرده اند که به وجود یک گور دسته جمعی در نزدیکی «لطرون» (منطقه‌ای بین قدس و تل آویو) اشاره دارد؛ جایی که چند دهه قبل نبرد‌هایی بین ارتش اسرائیل و مصر رخ داد.

این دو روزنامه با استناد به پرونده‌های آرشیوی و مصاحبه با ساکنان می‌گویند که ممکن است ده‌ها سرباز مصری کشته شده در این نبرد در آنجا دفن شده باشند.

 

وزارت امور خارجه مصر، پیشتر سفارت این کشور در تل آویو را مأمور کرد که به منظوربررسی حقیقت اخبار منتشره، درخواست تحقیق برای روشن شدن اعتبار این اطلاعات و اطلاع فوری مقامات مصری از جزئیات مربوطه با مقامات اسرائیلی در ارتباط باشند.

از سوی دیگر، سیسی و لاپید در این تماس تلفنی به برخی از موضوعات در روابط دوجانبه میان طرفین پرداخته و در خصوص تحولات مسئله فلسطین تبادل نظرکردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید