از ایران رهاتر و برهنه‌تر در دنیا سراغ دارید به من بگویید، کو گشت ارشاد؟

کدخبر: ۵۰۷۶۳۳
نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شما در جامعه اصلا پوششی می بینید؟ غربی ها اینجا می آیند و می گویند فکر می کنیم داریم در اروپا قدم می زنیم. برهنگی جامعه را گرفته است.
از ایران رهاتر و برهنه‌تر در دنیا سراغ دارید به من بگویید، کو گشت ارشاد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی معتقد است « از ایران رهاتر و برهنه تر جایی سراغ » ندارد. از نظر او قانون دائم زیرپا گذاشته می شود و خبرنگاران با سوالاتی که مطرح می کنند دائم مردم را می ترسانند. زیرا در کشور ۸۰ میلیون نفری کسی به کسی تذکری داده، و خبرنگاران فقط همان یک مورد را به مابقی جامعه تعمیم داده اند. گفت و گوی خبرآنلاین با حسین جلالی در زیر از نظرتان می گذرد:

گفته می شود که شیوه برخورد گشت ارشاد با شهروندان تند است، نظرجنابعالی در این باره چیست؟

کجای این ۱۰ سال گذشته ، گشت ارشادی بوده که شما ذکر می کنید. از ایران رهاتر و برهنه تر در دنیا جایی سراغ دارید به من بگویید. کو گشت ارشاد؟ قانون مرتب زیر پا گذاشته می شود. ایران کشوری است که هنجارشکنی و قانون شکنی در آن پر است، اصلا نمی گویم پوشش و حجاب اسلامی در آن هست یا نیست. این قانون حجاب اجرا می شود یا نمی شود؟ شما لباس ملی یا هویت یا لباس ایرانی یا اسلامی دارید؟ نه! هیچی در کشور نیست و باز هم می گویید چرا گشت ارشاد داریم. این چه سوالی است؟ شما باید سوال کنید ما چه پوششی داریم. یعنی هند، افغانستان، چین و حتی اروپا پوشش دارد. ما نباید پوشش ایرانی داشته باشیم؟ تنها لباس ملی ما چادرمان است که آن را هم حذف کردید. با سوالاتی که مطرح می کنید مردم را می ترسانید. ما نباید هویت ، پوشش و لباس ملی داشته باشیم؟ قانون چه می گوید؟ اگر قانون هست، باید قانون شکنان تبرئه شوند یا کسانی که می خواهند قانون را رعایت کنند؟

جالب است کسانی که پوشش اسلامی را می خواهند رعایت کنند امروز مورد حمله قرار می گیرند و امنیت ندارند. سوال شما حاشیه ایجاد می کند. شما برای جامعه چی گذاشته اید که بخواهیم سوال کنیم و برایش گشت بگذاریم؟ ببینید اروپا یک باغ وحش منظم است. هر کس از این قانونی که گذاشته تخلف کند، از خدمات اجتماعی محروم می شود. اما در ایران، درباره مد و پوشش قانون گذاشته اید. به جای این که از قانون دفاع کنید از قانون شکنان دفاع می کنید.

 

 جلالی : از ایران رهاتر و برهنه تر در دنیا جایی سراغ دارید به من بگویید، کو گشت ارشاد؟

 

 

 

من دفاع نمی کنم چه چیزی باید باشد و چه چیزی را باید پوشید. من می گویم قانون هست یا نه؟ اگر هست، از قانون حمایت کنید وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود و هیچ چیز برای شما باقی نمی ماند. یا قانون نگذارید یا اگر قانون می گذارید به قانون احترام بگذارید و پای بند باشید. کشوری که قانون نداشته باشد هرج و مرج است. کشوری که در آن قانون نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود. شما به جای حمایت از قانون و کمک به آن، می آیید می گویید مردم گرسنه اند. آن یکی می گوید پابرهنه گان را رها کردید و به سر برهنه گان چسبیدید؟ آن دیگری چیز دیگری می گوید. با جنجال سیاسی و هوچی بازی، باورها و ارزش ها را یکی پس از دیگری درنوردیدید. امروز در کشور هیچ گونه حد و مرز و حریمی نه در پوشش، نه در فضای مجازی، نه در باورها نمانده است. شما خبرنگارها هم که باید حافظ قانون و باورها باشید بر طبل بی قانونی می کوبید. شما هم که باید حرمت قلم و قانون را حفظ کنید اینطوری با سوال از این و آن همه را به انفعال می کشید. این شد رسالت قلم و خبرنگاری که می گویید تا معیشت مردم مساله است به چیز دیگری گیر ندهیم ، خواب این شد منطق . این سوالات به نظرم رها سازی اصول و گیر دادن به فروع است. برخوردها با پوشش هیچ فرقی نکرده، قبلا برخوردی نمی کردیم الان هم برخورد نمی کنیم.

الآن با بدحجابان یا کم حجابان برخوردی صورت نمی گیرد؟

بعد از انتخابات، نسبت به قبل از آن هیچ فرقی نکرده است. قانون را قبلا زیر پا می گذاشتید و الان هم زیر پا می گذارید. شما بروید پل طبیعت و ونک را ببینید. لواسانات را ببینید. شما اصلا در جامعه نیستید. شما در جامعه اصلا پوششی می بینید؟ غربی ها اینجا می آیند و می گویند فکر می کنیم داریم در اروپا قدم می زنیم. برهنگی جامعه را گرفته است. حالا می پرسید درباره برخورد تند چه نظری دارید؟ شاید یک هزارم هم برخوردی باشد. شما پشت قله قاف، در یک کشور ۸۰ میلیونی یک نفر به یک نفر تذکری داده است. شما آمده اید ۹۹.۹ درصد را رها کردید چسبیدید به یک هزارم مساله؟ رسالت قلم و خبرنگاری این نیست. شما به سالم سازی جامعه کمک کنید. نه این که همه را بترسانید . در عوض از این که اگر برخورد شد کمیسیون و مجلس تشکیل بدهید لایحه بدهید برخورد کنید. شما از سر بیکاری و سیری این حرف ها را می زنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید