پزشکیان: با شعار، فریاد زدن و زد و بند، چیزی درست نخواهد شد

کدخبر: ۵۰۷۸۷۵
مسعود پزشکیان گفت: صراط مستقیم چرخیدن دور کعبه است و نه هیچ خانه دیگر. رسول خدا (ص) زمان فتح مکه تمام مردم را جمع کردند و ایشان اشاره ای به مسلمان و غیر مسلمان بودن یا چپ و راست نمی‌کنند. هیچ برتری بین نژاد، قوم، رنگ و قیافه وجود ندارد مگر اینکه تقوا باشد.
پزشکیان: با شعار، فریاد زدن و زد و بند، چیزی درست نخواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده مجلس با اشاره به آیات قرآن صداقت را عامل وحدت و جذب مردم دانست و خاطرنشان کرد که با شعار، فریاد زدن و زد و بند چیزی درست نخواهد شد.

مسعود پزشکیان در بخشی از نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مثالی از سنت پیامبر اکرم (ص) بیان می‌کنیم، زمانی که حضرت محمد (ص) را از مکه بیرون کردند و به مدینه هجرت کرد، اولین کاری که در آنجا انجام داد این بود که اعلام کرد اقوام مختلف باید پیوند برادری با هم ببندند. برخی از اقوام و قبایلی را که با هم دشمن خونی بودند وادار کرد که با هم پیمان اخوت و برادری ببندند.

پزشکیان با اشاره به این‌که نباید کاری انجام دهیم که برادری به دشمنی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در طواف دور خانه کعبه همه اقوام و ملت‌ها با یک لباس با هم دور یک خانه می گردند و موقعیت، ملیت، قومیت، مذهب و نژاد کنار گذاشته می‌شود و فقط دور خانه خدا می گردند. صراط مستقیم چرخیدن دور کعبه است و نه هیچ خانه دیگر. رسول خدا (ص) زمان فتح مکه تمام مردم را جمع کردند و ایشان اشاره ای به مسلمان و غیر مسلمان بودن یا چپ و راست نمی‌کنند. هیچ برتری بین نژاد، قوم، رنگ و قیافه وجود ندارد مگر اینکه تقوا باشد.

وی تاکید کرد: تقوی در زبان علی(ع) و زبان قرآن، حرکتی بدون خطا در مدیریت، سیاست، اقتصاد، طبابت و در همه چیز است. تقوی انسان را به بهشت می برد. اگر تقوای اصلی در جامعه وجود داشته باشد سرزمین یک جامعه تشنه نمی‌ماند و جامعه گرفتار نابودی و فقر نمی شود، در خانه های خود پنهان شوید و اختلافات خود را اصلاح کنید. روایات می گوید هیچ کس غیر از خدا کسی را ستایش نکند و اگر ملامت می کنید خودتان را ملامت کنید، گناه از ما است. وی تقوی را نشانه برتری افراد دانست و در عین حال گفت که مدیریت کشور تجربه، علم و توان می‌خواهد.

پزشکیان: با شعار، فریاد زدن و زد و بند چیزی درست نخواهد شد

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص در خصوص ستاد احیای دریاچه ارومیه و تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن بودجه برای این موضوع بیان کرد: دولت دوازدهم سد درست کرده و حدود ۳۷ کیلومتر تونل ایجاد کرده است و برای ۵۰ متر ۱۷۰ میلیون متر مکعب در پشت سدها آب وجود دارد ولی تمام این کارها متوقف شده و دستورات اجرا نشده است، چرا؟

 

پزشکیان در پایان با اشاره به آیات قرآن صداقت را عامل وحدت و جذب مردم دانست و خاطرنشان کرد که با شعار، فریاد زدن و زد و بند چیزی درست نخواهد شد. مردم صداقت را درک می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید