«قفل کودک» را چه کسی به گوگل زد؟

کدخبر: ۵۰۷۹۶۵
گزارش‌ها از قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ، دو موتور جستجوی پرکاربرد جهانی، روی حالت ایمن و فیلتر بسیاری از نتایج، در برخی اپراتورها مثل همراه اول و ایرانسل حکایت دارد.
«قفل کودک» را چه کسی به گوگل زد؟

به گزارش اقتصادنیوز، جماران به نقل از دیجیاتو نوشت: بر اساس پیگیری‌ها از اپراتورها به نظر می‌رسد تغییراتی که در جستجو رخ داده از سمت این شرکت‌ها نبوده و از لایه‌های بالاتری صورت گرفته است. کارشناسان اینترنت نیز بر این باورند که در حال حاضر این اتفاق که از داخل کشور رخ می‌دهد حالتی دارد که گویی تمامی کاربران اینترنت کشور «کودک» هستند.

گزارش‌ها از قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ، دو موتور جستجوی پرکاربرد جهانی، روی حالت ایمن و فیلتر بسیاری از نتایج، در برخی اپراتورها مثل همراه اول و ایرانسل حکایت دارد. به نظر می‌رسد این اتفاق در ساعات اولیه صبح سه شنبه رخ داده و تا لحظه نگارش این خبر نیز ادامه دارد.

بر اساس پیگیری‌ها از اپراتورها به نظر می‌رسد تغییراتی که در جستجو رخ داده از سمت این شرکت‌ها نبوده و از لایه‌های بالاتری صورت گرفته است. کارشناسان اینترنت نیز بر این باورند که در حال حاضر این اتفاق که از داخل کشور رخ می‌دهد حالتی دارد که گویی تمامی کاربران اینترنت کشور «کودک» هستند.

«میلاد نوری» فعال حوزه IT با انتشار توییتی از محدودیت جستجو در گوگل روی اپراتورهای موبایل خبر داد. به نظر می‌رسد اعمال این محدودیت‌ها تا به این لحظه در برخی اپراتورها کم و زیاد می‌شود اما کماکان ادامه دارد.

از ساعاتی پیش اگر از اینترنت اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل استفاده کرده و قصد جستجوی محتوا در گوگل را داشتید، نتایج موتور جستجو گوگل برای شما فیلتر می‌شد و محتواهای غیراخلاقی و خشونت برایتان نمایش داده نمی‌شد. تصویر زیر جستجو این کلمات در ساعت ۱۲.۲۰ ظهر امروز ( سه شنبه) را نشان می‌دهد.

موتورهای جستجو برای جلوگیری از دسترسی کاربران به محتوای نامناسب، قابلیتی به نام جستجوی ایمن یا Safe Search دارند. فعالسازی این امکان روی شبکه توسط گوگل ارائه شده و مشترکین شبکه‌ نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند.برخی مشترکان های وب و آسیاتک نیز در فضای مجازی اعلام کرده‌اند جستجوی ایمن گوگل روی اینترنت‌شان فعال شده است.

دیجیاتو در ادامه به نقل از اپراتورها نوشت: به نظر می‌رسد تغییراتی که در جستجو رخ داده از سمت این شرکت‌ها نبوده و از لایه‌های بالاتری صورت گرفته است.

«قفل کودک» را چه کسی به سرچ گوگل زد؟ / کودک انگاری همه کاربران مجازی ایرانی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید