صادرات غلات از بنادر اوکراین مهم است

پیش بینی گوترش درباره توافق صلح روسیه و اوکراین

کدخبر: ۵۰۸۲۰۲
«آنتونیو گوترش» اظهار داشت: «توافق بر سر صادرات غلات به نفع کل جهان خواهد بود و گامی مهم به سوی توافق جامع روسیه و اوکراین است».
پیش بینی گوترش درباره توافق صلح روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه حصول توافق بین روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه برای صادرات غلات را مهم توصیف کرد.

گوترش طی نشست خبری در این‌باره گفت: «توافق بر سر صادرات غلات [از بنادر اوکراینی] مهم است، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به توافق صلح روسیه و اوکراین وجود دارد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره نشست نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در استانبول توضیح داد: «همه طرف‌ها اشتیاق خود را برای دستیابی به توافق نهایی در مورد صادرات غلات اوکراین نشان دادند».

این مقام سازمان ملل اظهار داشت: «توافق بر سر صادرات غلات به نفع کل جهان خواهد بود و گامی مهم به سوی توافق جامع روسیه و اوکراین است».

طبق این گزارش، گوترش همچنین اعلام کرد سازمان ملل به همراه مسکو، کی‌یف و آنکارا برای اجرای توافقات در مورد صادرات غلات که در استانبول به دست آمده است، تلاش خواهند کرد.

به نوشته رویترز، وی در این‌باره تصریح کرد: «ما به همراه فدراسیون روسیه، اوکراین و ترکیه مطمئن خواهیم شد که گام‌های بعدی برای هماهنگی، کنترل و اجرای (توافقنامه) به طور مشترک و موثر انجام می‌شود. سازمان ملل به طور کامل در این تلاش‌های مشترک، مشارکت دارد».

دبیر کل سازمان ملل همچنین افزود: «ما امیدواریم که هیأت‌ها به پایتخت‌های خود بروند و امیدواریم گام بعدی به ما اجازه دهد تا به توافق رسمی برسیم».

پیش از این نیز «دیمترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه تایید کرده بود کشورش در دو قدمی رسیدن به توافق با روسیه برای تردد کشتی‌های حامل غلات قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید