اولیانوف: ایران اعلام کرده‌ که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست

کدخبر: ۵۰۸۹۵۰
اولیانوف گفت: به‌طور دقیق باید اعلام کنم که ایران در واکنش به سیاست فشار حداکثری آمریکا که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آغاز شد و از سوی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا ادامه یافته است، اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند.
اولیانوف: ایران اعلام کرده‌ که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد در توئیتی نوشت: ارشدترین مقامات ایران به صراحت اعلام کرده‌اند که تهران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.

اولیانوف یکشنبه شب افزود: به‌طور دقیق باید اعلام کنم که ایران در واکنش به سیاست فشار حداکثری آمریکا که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین  آغاز شد و از سوی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا ادامه یافته است،  اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند. 

وی تاکید کرد: اما بالاترین مقامات ایران مدت‌ها پیش به صراحت اعلام کردند که تهران به دنبال تولید سلاح‌های هسته‌ای نیست. 

این دیپلمات ارشد روسیه در توییتی دیگر نوشت: داشتن توانایی به معنای تمایل یا برنامه ریزی نیست. در هر صورت وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران نتیجه سیاست فشار حداکثری ترامپ و بایدن است. 

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه الجزیره درباره توانایی هسته‌ای ایران گفت که طی فقط چند روز ما درصد اورانیوم غنی شده را از ۲۰ به ۶۰ رساندیم و رساندن آن به ۹۰ درصد به سادگی انجام می‌شود. لذا بر هیچ کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب اتم را داریم اما تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید