تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌ تهران/ پرچم‌ها به آتش کشیده شد+ عکس

کدخبر: ۵۰۸۹۸۰
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر دیروز در اعتراض به سفر بایدن به عربستان در میدان فلسطین تجمع کردند.
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌ تهران/ پرچم‌ها به آتش کشیده شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران عصر شنبه ۲۵ تیر در اعتراض به سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه و پروژه عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و همچنین تهدید جمهوری اسلامی ایران توسط بایدن، در میدان فلسطین تهران تجمع کردند.

دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود اقدامات خصمانه جبهه استکبار را محکوم کردند.

در این تجمع دانشجویان با حمل پلاکاردهایی با محتوای آمریکا قابل اعتماد نیست، سازمان ملل زیر فشار پول‌های سعودی، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، رژیمی که خودش امنیت ندارد چگونه می‌تواند به دیگران امنیت بدهد؟، یا ای‌ها المسلمون اتحدو اتحدو و کلا کلا لتطبیع خشم و انزجار خود را از حضور رئیس جمهور آمریکا در عربستان و تلاش او در راستای عادی سازی روابط بین اعراب و اسرائیل ابراز کردند.

دانشجویان در این تجمع  پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

تصاویر تجمع اعتراضی دانشجویان | شعارهایی که داده شد؛ پرچم‌هایی که به آتش کشیده شد

 

مهدی هاشم زاده مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در این تجمع ضمن محکوم کردن سفر بایدن به غرب آسیا به بیان مطالبی پرداخت.

دانشجویان در پایان این تجمع تاکید کردند: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور و هوشیاری شما جوانان احساس می‌شود. شما جوانان غیور باید نسبت به سیاست‌های شوم اسرائیلی برای عادی‌کردن روابط با آن و خاموش کردن بغض و کینهٔ انقلابی و اسلامی نسبت به این غدهٔ سرطانی آگاه شوید و سرنوشت و مسیر خود و جامعه خویش را بر ضد این سیاست‌ها ترسیم کنید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جوانان و دانشجویان غیور و باشرافت امت و ممالک اسلامی

مدتی است که بحرانی دیگر به قلب تپنده اسلام و قبله اول مسلمین روی آورده است و زخمی کهنه از دل آن سرباز زده و آن خیانت به آرمان فلسطین مظلوم توسط دولت‌های صهیون‌زدهٔ عربی است.

در حالی که مردم، جوانان و اقشار مختلف کشورها خواستار پایان‌بخشیدن به این روند آشکارشدهٔ خیانت‌بار دولت‌های بحرین و سعودی و اماراتی و .. هستند؛ تصمیمی اتخاذ شده که به دور از غیرت اسلامی و عربی این ملت‌هاست و تشدید مجدد آن، قطعا اعتراضات شما جوانان و نخبگان را در پی خواهد داشت.

تصمیمی که با نام پیمان ابراهیم، ولی به رسم آتش شیطانی نمرود قصد دارد همهٔ عزت و شرف و طهارت ملت اسلامی را نابود کند؛ و در این وضعیت جز اعتقاد و اعتماد به الله و استقامت و مبارزه و مقاتله با جبهه نمردوی پیمان ابراهیم راه حق و سعادتی وجود ندارد و فقط اینگونه آن آتش سرد می‌شود و به گلستان امت اسلامی تغییر می‌کند.

فراموش نکنیم که رژیم صهیونیستی شر مطلق و عین نجاست است که هیچ‌گاه و به هیچ‌وجه قابل تطهیر نیست و کوچکترین تماسی با آن باعث نجس شدن است؛ امروزه دشمنی و مقابله با رژیم صهیونیستی آخرین سنگر شرافت و غیرت ملت‌های اسلامی تحت سلطه دولت‌های سازشکار و صهیون‌صفت است.

تصاویر تجمع اعتراضی دانشجویان | شعارهایی که داده شد؛ پرچم‌هایی که به آتش کشیده شد

امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور و هوشیاری شما جوانان احساس می‌شود. شما جوانان غیور باید نسبت به سیاست‌های شوم اسرائیلی برای عادی‌کردن روابط با آن و خاموش کردن بغض و کینهٔ انقلابی و اسلامی نسبت به این غدهٔ سرطانی آگاه شوید و سرنوشت و مسیر خود و جامعه خویش را بر ضد این سیاست‌ها ترسیم کنید.

چه کسی می‌تواند قدرت جوانان برای تحول و پیشرفت را انکار کند؟ تغییر امروز و ترسیم آینده‌ای روشن به قطع، در دست جوانان ابراهیمی و بت‌شکن و متوکل است.

شما جوانان بهتر از هر زمان دیگری می‌دانید که اسرائیل در بحران و شکست سیاسی قرارگرفته که حتی حاضر به تشکیل کابینه‌ی دولت خود هم نیست. ولیکن همواره دست از تهدید مضحک ایران و جبههٔ مقاومت برنداشته است. تهدیدی که بر اساس تجربیات گذشته، پایان خوشی برای این رژیم غاصب نداشته و مطمئنا عاقبت جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه و جنگ سیف‌القدس را در پیش خواهد داشت.

امروز باید از عملکرد ایلات متحده آمریکا، آن شیطان اکبر سوال کرد که چطور، حکومتی که ادعای حقوق بشر در برهه‌های مختلف را دارد، از یک دستگاه کودک‌کش و رژیمی جعلی و غاصب قبله مسلمین حمایت می‌کند؟ و حتی به حمایتی ساده اکتفا نکرده، بلکه پا را فراتر از آن گذاشته و تمام امکانات خود را برای مقبولیت وی میان کشورهای عربی بسیج کرده است! البته از شیطان اکبر که غیر از انتظاری نبوده و نیست و اقتضای ماهیتش است، ولی از این همه وادادگی و سازشکاری و جهالت یا خیانت برخی دول و جریان‌های سیاسی و فرهنگی جای حیرت است.

تصاویر تجمع اعتراضی دانشجویان | شعارهایی که داده شد؛ پرچم‌هایی که به آتش کشیده شد

حمایت از اسرائیل و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با این رژیم غاصب، در تمام سفرهای رؤسای جمهور آمریکا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات، به عنوان مسئله‌ای مهم در دستور کار قرار داشته و گویا با روند موجود قرار خواهند داشت.

حال در این زمان که شکست سیاسی این رژیم غاصب پس از دوسال دوباره تکرار شده، جو بایدن، رئیس جمهور شیطان بزرگ، با اهدافی از جمله موارد ذیل سفری به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی داشته که این اهداف پلید بارها و بارها پیش از این سفر شکست خورده و خواهند خورد.

۱. تشکیل ائتلافی عربی علیه ایران:

ایران که همواره بر آرمان‌های اسلامی و انسانی که آرمانی مشترک بین تمام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه است و سیاست تغییرناپذیر ازالهٔ رژیم صهیونیستی، تاکید داشته و سیاست خود را مبتنی بر این محور در پیش گرفته است، حال این حکام عرب را چه شده که دست در دست آمریکا از اسلامیت و عربیت خود جدا شده و عزم بر تشکیل ائتلافی بر علیه این آرمان‌ها و یتون خیمهٔ آن‌ها دارند؟

۲. جنگ روسیه و اوکراین بیش از هر زمان دیگر نیازمندی غرب و آمریکا را به ذخایر انرژی خاورمیانه نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا امیدوار است که با افزایش تولید انرژی توسط عربستان سعودی، راهکاری برای جلوگیری از سعود قیمت‌ها و امتناع فروش انرژی خاورمیانه بیابد.

۳. تلاش رئیس جمهور آمریکا برای پیوستن عربستان به پیمان شکست خوردهٔ ابراهیم:

موارد مذکور تماما نشان از اهداف شومی می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا با سفر به عربستان سعودی قصد دنبال‌کردن آن‌ها را دارد. اهدافی که ملت‌های مسلمان عرب آن را برنتابیده و هرگز برنخواهند تابید.

صراط عزت و سعادت، و ندا و فرمان دعوت رسول الله در انتهای آن و راه ذلت و شقاوت و صدای وسوسهٔ ابلیس در قعر آن راه پیش روی ماست و و انتخاب با خود ما؛ هیئات که مسلمانان بیراهه روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید