درخواست مهم بورل از اروپایی ها/ صبر کنید!

کدخبر: ۵۰۹۰۱۲
اقتصادنیوز: جوزپ بورل گفت: ما تا زمانی که روسیه دست از اقدامات تهاجمی‌اش بردارد، باید صبوری و شکیبایی استراتژیک پیشه کنیم.
درخواست مهم بورل از اروپایی ها/ صبر کنید!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و شرکای همفکرش در حال حاضر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شرکایش را سخت تحت فشار گذاشته‌اند.تاثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه به زودی افزایش خواهد یافت.

راشاتودی گزارش داد، وی افزود: ما تا زمانی که روسیه دست از اقدامات تهاجمی‌اش بردارد و اوکراین بتواند حاکمیت کامل خود را مجددا بدست بگیرد، باید صبوری و شکیبایی استراتژیک پیشه کنیم.

اتحادیه اروپا شش بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده اما خودش با کمبود شدید گاز و وجه رایجی که اخیرا ارزشش برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر به پایین‌تر از دلار رسیده، مواجه شده است.  

یکی از جدیدترین تحریم‌های اعمال شده قصد دارد خرید نفتی اروپا از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲  به اندازه ۹۰ درصد کاهش دهد.

بورل اذعان کرد: این سم‌زدایی سریع از انرژی روسیه شامل هزینه‌های قابل توجه برای تعدادی از کشورها و بخش‌ها می شود که باید با آن مواجه شویم. با این حال، این بهای اندکی است که باید پرداخت کنیم.

وی مدعی شدد: پیروزی روسیه برابر با نابودی دموکراسی غربی و همچنین نظم بین المللی بر مبنای قوانین است.  

او بار دیگر بر اهمیت و لزوم از سرگیری صدور غلات اوکراین تاکید کرد و با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته جاری بر روی رفع مسدودیت از بندر اودسا در دریای سیاه توافق حاصل شود، زندگی هزاران نفر را منوط به آن دانست.

جوزپ بورل پیش از شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل که برای رایزنی درباره تشدید تحریم‌ها علیه مسکو گردهم آمده‌اند، این موضوع را «موضوع مرگ و زندگی» ارزیابی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید