طعنه فاضل میبدی به علم الهدی/ کجای دین گفته نباید در مشهد کنسرتی برگزار شود؟/ هیچ کسی او را نصیحت نمی کند

کدخبر: ۵۰۹۴۱۹
فاضل میبدی گفت: من عقیده دارم مادامی که مشکل اقتصاد، فقر و تورم در جامعه حل نشده است، پرداختن به هر مساله دیگری بیهوده و غیر ضروری است. آقایان باید مساله حجاب و بی حجابی را رها کنند مردم خود حدود را رعایت می کنند اما با توسل به جبر و زور مشکل حل نمی شود و مسائل دینی جا نمی افتد بلکه مردم تحریک می شوند.
طعنه فاضل میبدی به علم الهدی/ کجای دین گفته نباید در مشهد کنسرتی برگزار شود؟/  هیچ کسی او را نصیحت نمی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از منیبان، محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در رابطه با اتفاقات اخیر در مشهد اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می رسد یک جریان مذهبی افراطی می خواهد در این کشور حاکم شود شاید دولت تن دهد و یا همراهی کند. اینکه امروز اینهمه به حجاب و بی حجابی و بد حجابی گیر بدهیم و این مساله را به مساله روز تبدیل کنیم و در خطبه ها مطرح کنیم و افراد را تهدید کنیم و بترسانیم، موضوعی کاملا انحرافی ایجاد کرده ایم و اسلام و قران و دین این نیست. اینکه آقایان می گویند حجاب از ضروریات دین اسلام است باید گفت نه اینطور نیست و حجاب مساله ای اخلاقی است. اینکه بگوییم حجاب از ضروریات دین است حرفی غلط خواهد بود چون ضروریات دین تعریف شده است. ضرورت دین یعنی آن چه که اگر آن را انکار کنید به انکار خدا و پیغمبر منجر می‌شود.

او افزود: کسی که بی حجاب است نیز خدا و پیغمبر را قبول دارد و منکر ضروریات دین نیست. من نمی دانم این چه دردی است که در جامعه ما هر چند وقت یک بار مسائلی مطرح می شود که هیچ نیازی به طرح آن ها نیست و کارهایی دنبال می شود که هیچ نیازی به انجام آن ها وجود ندارد. من نمی دانم چرا کار های اصلی و اساسی دنبال نمی شود. بارها گفته ام که بدترین مساله در جامعه ما فقر و تورم است که صدها آسیب اجتماعی به بار می آورد. زیر پوست این جامعه چه می گذرد و چه خلاف هایی رخ می دهد و چه گناه هایی جریان دارد که خدا می داند که صد برابر بدتر از بی حجابی و بد حجابی است چرا به این حوزه توجه نمی شود. سقط جنین هایی که در جامعه صورت می گیرد و نامشروع است و کسی متوجه ریشه این جریانات نیست. آمار کسانی که به دلیل فقر و مشکلات خودکشی می کنند و یا آمار قتل های خانوادگی بسیار بالا است چرا کسی به این موارد توجه نمی کند؟ چرا آمار اختلاس ها و آمار خروج ارز از کشور در خطبه ها، بلند نمی شود؟ گناه و مشکل و درد این مسائل هستند زنی که در خیابان راه می رود مشکل مملکت نیست این زن را می گیرند و با ضرب و شتم به زور وارد ماشین می کنند و این تصاویر برای کشور هزینه دارد و آبروی ایران را در دنیا می برد.

 گرفتن به زور زنان آبروی ایران را در دنیا می‌برد/ کسی که حجاب ندارد هم خدا و پیغمبر را قبول دارد/ سنگک شده هشت تومان، رئیس جمهور می گوید نان گران نشده!

میبدی یادآور شد: موضوعی مثل بی حجابی را باید جور دیگری حل کرد اینکه در دنیا گفته شود ما انگشت و دست قطع می کنیم یا اعدام های پی در پی و مسائلی دیگر همه مشکل ایجاد می کند. این تصاویر به منافع ملی ما ضربه می زند. من عقیده دارم مادامی که مشکل اقتصاد، فقر و تورم در جامعه حل نشده است، پرداختن به هر مساله دیگری بیهوده و غیر ضروری است. آقایان باید مساله حجاب و بی حجابی را رها کنند مردم خود حدود را رعایت می کنند اما با توسل به جبر و زور مشکل حل نمی شود و مسائل دینی جا نمی افتد بلکه مردم تحریک می شوند. مقوله های دینی را با عشق و عقل و عاطفه جا بیاندازید. با جبر و زور که نمی شود کسی را نماز خوان یا با حجاب کرد. پیغمبر خدا در مکه و مدینه چنین کاری نکرد.

او با اشاره به تندروی ها در مشهد گفت: من گاهی حرف هایی از خطیب جمعه مشهد می شنوم که تعجب می کنم چون کسی عکس العملی نشان نمی دهد مصالح اسلام و ملت و کشور در این بیانات دیده نمی شود! هیچ کسی این آقا را نصیحت نمی کند. خطیبی که می خواهد خطبه بخواند باید سخنانی به مصلحت جامعه و ملت بگوید. جوانان ما فرار می کنند و مهاجرت کرده اند و کشورمان به سخره گرفته می شود، چرا کسی متوجه این مسائل نیست؟ چرا باید از پشت تریبون هر چه به دهنشان می آید بگویند؟ جوان مشهدی هم یک جوان است و زن مشهدی هم کرامت دارد با فشار بر این افراد نمی توان، اسلام را پیاده کرد.

عضو جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در کجای دین گفته شده نباید در مشهد بانوان ورزش ببینند و یا نباید در مشهد کنسرتی برگزار شود. قوانین باید برای همه شهر های کشور یکسان باشد. چرا کنسرت های دارای مجوز نباید در مشهد برگزار شوند؟! چرا زنان در مشهد باید به دلیل نوع تفکر امام جمعه این شهر از بسیاری از امکانات محروم باشند؟ این غلط و زشت است! آقایان باید براساس قانون عمل کنند این رفتارها زنان، دختران و جوانان ما را نسبت به دین بدبین می کند چرا فکر عاقبت این کارها را نمی کنند؟!

او در پایان گفت: من بر این باورم که رویکرد کلان سیاسی به دنیا و نگاه به مسائل سیاسی و امنیتی و فرهنگی باید در دولت سیزدهم تغییر کند. این نوع برخورد ها و شیوه نگاه به مسائل امنیتی و اقتصادی باید تغییر کند. چون این شیوه جز گرانی، تورم و بدبینی چیزی ایجاد نکرده است. من دیشب یک سنگک ساده بیات را به قیمت ۸ هزار تومان خریده ام درحالیکه اقای رییس جمهور می گویند نان گران نشده است. به کوچه و بازار بروید و ببینید چه خبر است؟ شیوه ای که رییسی در پیش گرفته به نفع ملت نیست و باید تغییر کند توصیه من این است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید