درخواست جدید اسرائیل از آمریکا

کدخبر: ۵۰۹۷۴۶
مقامات رژیم صهیونیستی با ارسال نامه به آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن اردوغان و منصرف کردن او از حمله به گروه های کُرد در شمال سوریه شدند.
درخواست جدید اسرائیل از آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، مقامات رژیم صهیونیستی به پایگاه خبری عربی زبان «واللا» گفتند که تل آویو با ارسال نامه‌هایی از آمریکا خواسته است تا ترکیه را تحت فشار قرار دهد تا عملیات نظامی علیه گروه‌های کُرد در شمال سوریه انجام ندهد.

روسیا الیوم گزارش داد، «ایال هولتا» مشاور امنیت ملی اسرائیل به «جیک سالیوان» همتای آمریکایی خود گفته است که هرگونه تهاجم جدید ترکیه به شمال سوریه به شدت به کردها آسیب می‌رساند. این در حالی است که مقامات اسرائیلی دیگری نیز در چند وقت اخیر پیام‌های مشابهی را به همتایان آمریکایی خود ارسال کردند.

یک مقام دولت آمریکا هم به این پایگاه خبری گفت: تهاجم ترکیه به شمال سوریه عواقب انسانی جدی خواهد داشت و خطر قابل توجهی را برای نبرد ایالات متحده علیه داعش در سوریه به همراه خواهد داشت».

گفتنی است در حاشیه نشست سران ناتو در پایان ژوئن گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به آغاز عملیات جدید علیه سازمان‌های کرد در شمال سوریه هشدار داد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان بر انجام عملیات نظامی برای بیرون راندن به گفته آنکارا سازمان‌های تروریستی از محدوده ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه و سوریه اصرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید