آبله میمون به یک کشور دیگر هم رسید

کدخبر: ۵۰۹۷۹۴
نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در کشور تایلند شناسایی شده است.
آبله میمون به یک کشور دیگر هم رسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آبله میمون گرچه قدرت سرایت بسیار کمتری نسبت به کووید ۱۹ دارد، اما طی ماه‌های اخیر از مناطق بومی خود در غرب آفریقا فراتر رفته و هم اینک در تمامی قاره‌های جهان مواردی از ابتلا به آن گزارش شده است. همین موضوع باعث نگرانی مقامات بهداشتی نسبت به گسترش بیماری و وقوع جهش در این ویروس شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت تایلند از مشاهده نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در این کشور خبر داد. فرد مبتلا یک جوان ۲۷ ساله نیجریه‌ای است که در جنوب جزیره فوکت شناسایی شد.

این فرد سابقه سفر به زادگاه خود در نیجریه را داشته و در گفتگو با کادر درمان اذعان کرده به مدت یک هفته علائم بیماری را داشته است. مقامات بهداشتی شرایط عمومی این بیمار را مساعد اعلام کردند. با این حال، این فرد برای طی دوره درمان قرنطینه شده است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، آبله میمون تاکنون در بیش از ۶۰ کشور جهان مشاهده شده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن را آلوده کرده است. برآورد می‌شود نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس یک درصد باشد، اما تاکنون هیچ موردی از تلفات این بیماری در خارج از قاره آفریقا گزارش نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید