هشدار نسبت به وقوع سیل در یک استان شمالی / آماده باش فرمانداران

کدخبر: ۵۱۰۱۲۶
اقتصادنیوز: با توجه به فصل گردشگری و حضور گردشگران در استان گیلان و صدور هشدار نارنجی هواشناسی، مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.
هشدار نسبت به وقوع سیل در یک استان شمالی / آماده باش فرمانداران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از ظهر یکشنبه تا دوشنبه هفته جاری امکان جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه های استان همچون سیلاب شیراز وجود دارد بنابراین مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها طی این مدت بپرهیزند.

امیر مرادی با اشاره به فصل گردشگری و حضور گردشگران در استان و صدور هشدار نارنجی هواشناسی اظهار داشت: به‌ دلیل عدم بارندگی در ماههای گذشته در استان و خشک بودن زمین، احتمال جاری شدن سیلاب به ‌ویژه در ارتفاعات و دامنه ها با کمترین بارندگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابراین مردم اعم از گردشگران و ساکنان محلی از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها طی مدت یاد شده( طی ۲ روزآینده) خودداری کنند. فعالیت های کوهنوردی نیز طی این مدت برای حفظ جان و ایمنی باید متوقف شود.

مدیرکل مدیریت بحران یادآور شد: مشابه این موارد و روی دادن سیلاب در گذشته در ارتفاعات استان همچون کاکرود رودسر در شرق  و  ارتفاعات تالش در غرب استان اتفاق افتاده که موجب خسارت شده است.

مرادی افزود: البته به فرمانداران هم آماده باش و هشدار ابلاغ شده و از آن‌ها خواسته شد تا ماشین آلات سنگین را در حاشیه رودخانه ها و در کنار آبروها و پل ها مستقر کنند تا در صورت افتادن درختان در آبروها و پل ها بلافاصله آن ها را پاکسازی کنند چرا که در گذشته این‌گونه اتفاقات موجب خسارت  و حتی تخریب پل ها در استان شده است.

احتیاط در ترددهای جاده ای ، پاکسازی دهانه پل ها و آبروها، محکم کردن سازه های موقت ، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ رو ، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی ، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعد و برق و تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی به‌ویژه شالیکاران جهت خروج اب از مزارع از دیگر توصیه های مدیریت بحرانبرای ۲ روز آینده در استان است.

براساس گزارش هواشناسی گیلان؛ از ظهر فردا (یکشنبه) تا دوشنبه پیش رو با بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد برخی مناطق شدید ، رعدو برق و احتمال تگرگ و مه گرفتگی در استان روبرو خواهیم بود.

 خسارت به سازه ها و شکستن درختان به‌سبب وزش باد شدید ، آبگرفتگی منطقه ای و بالا امدن ناگهانی سطح اب رودخانه ها و مسیل‌ها،جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای (به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه ها )، لغزش و رانش ، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها و برخورد صاعقه از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در استان عنوان شده است.

هواشناسی گیلان برای ظهر یکشنبه تا دوشنبه هشدار نارنجی صادر کرده است. هشدار نارنجی به‌ معنای احتمال خسارت گسترده ، زیاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید