گزافه‌ گویی تل آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران

کدخبر: ۵۱۰۴۲۲
رژیم موقت صهیونیستی که تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه است بار دیگر با گزافه گویی خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد.
گزافه‌ گویی تل آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رژیم موقت صهیونیستی تنها دارنده بمب اتمی در غرب‌ آسیا، خواستار توقف برنامه‌ای هسته‌ای ایران شد.

رژیم موقت صهیونیستی که تنها دارنده سلاح اتمی در  خاورمیانه است بار دیگر با گزافه گویی خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی مدعی شد: «ایران هسته‌ای نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، بلکه برای کل منطقه و جهان است. برنامه هسته‌ای ایران باید قبل از اینکه دیر شود، متوقف شود.»

بر اساس این گزارش، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم  موقت صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

رژیم صهیونیستی تاکنون به طور رسمی در اختیار داشتن  تسلیحات اتمی را تایید نکرده است.  توانایی‌های اتمی رژیم موقت صهیونیستی از دهه شصت میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است.

اگرچه این رژیم هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تأسیسات خود امتناع ورزیده و یا میزان موجودی خود را فاش نمی‌کند، اما «مردخای وانونو »کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی اسرائیل را در اواسط دهه هشتاد میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در سال ‌های گذشته تخمین زده شد که رژیم موقت  صهیونیستی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند که تاکنون این رقم دو برابر شده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید