انتقال امانی قطار مترو از تهران به قم و کرج بدون مجوز/ یک عضو شورای شهر اعتراض کرد

کدخبر: ۵۱۰۷۷۰
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که فرآیند انتقال امانی قطار مترو به شهرهای قم و کرج را تا زمان کسب اجازه از شورا، متوقف کنند.
انتقال امانی قطار مترو از تهران به قم و کرج بدون مجوز/ یک عضو شورای شهر اعتراض کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران گفت: قرار بود ما 22 عضو باشیم یعنی 21 عضو شورای شهر به همراه شهرداری و یک رسالت را دنبال کرده و در راستای هم‌افزایی کار کنیم و اگر ایراد و نقصی وجود داشت همه باید با هم تلاش کنیم که این عیب رفع شود.

وی با بیان این‌که مسلما هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که بی‌خطا و بی‌نقص است، اظهار کرد: شورای شهر نقش ریل‌گذاری و شناسایی مسیر در راستای تعالی شهر را دارد و معتقدم که ما باید آستانه تحمل خود را بالا برده و نه این‌که با اندک مطلبی شعله‌ور شویم و باید همه به دور هم بنشینیم و حرف بزنیم، چرا که این مدل منطقی حل مشکلات است و نباید به عتاب و خطاب با یکدیگر بحث کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که به یاد دارم که چند سال قبل اتفاق مشابهی افتاد و یکی از مدیران شهرداری وقت به خود اجازه داده بود که برخورد نامتعارفی با عضو شورای شهر داشته باشد، گفت: در آن زمان آقای چمران و آقای پرویز سروری واکنش‌های خوبی در راستای حفظ جایگاه شورا و عضو آن انجام دادند و امیدواریم این رفتار شهرداری آخرین تجربه باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: مدتی است که مطلع شدم که شهرهای قم و کرج تصمیم دارند قطارهایی را از متروی تهران برای انجام تست گرم و سرم خطوط خود به امانت بگیرند و باید اعلام کنم که این کار برخلاف اختیارات شهرداری است و باید این مساله به تصویب شورای شهر برسد، اما گویا وزارت کشور جلسه‌ای برگزار کرده و درصدد صورت جلسه انتقال یک رام قطار سه واگنه از خط فرودگاه به قم است و همچنین تقاضای مشابهی از سوی کرج مطرح شده است.

وی اضافه کرد: برای تست سرد حتما لازم نیست که این تست توسط یک قطار سالم عملیاتی انجام شود و از شهرداری می‌خواهیم تا زمان کسب اجازه از شورا، این فرآیند را متوقف کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید