طعنه یک اصولگرا به عبدالله گنجی درباره گشت ارشاد/ حداکثر ٨٠ درصد از زنان شهرنشین لازم‌التذکر هستند

کدخبر: ۵۱۱۰۸۵
محمد مهاجری به یادداشت عبدالله گنجی درباره تذکر گشت ارشاد به 15 تا 20 میلیون زنان، واکنش نشان داد.
طعنه یک اصولگرا به عبدالله گنجی درباره گشت ارشاد/ حداکثر ٨٠ درصد از زنان شهرنشین لازم‌التذکر هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، محمد مهاجری، فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی نوشت:

روزنامه محترم همشهری امروز نوشته است: اگر قرار باشد گشت ارشاد با بدحجاب‌ها برخورد کند باید با ١۵ تا ٢٠ میلیون خانم برخورد کند. 

به نکات زیر توجه کنید: 

طبق آمارهای رسمی جمعیت ایران در سال ١۴٠٠ ، ٨۴ میلیون و ۵۵ هزار نفر بوده است. فرض می‌کنیم این رقم در سال جاری به ٨۵ میلیون نفر رسیده است. 

حدود ٢٢ درصد از جمعیت زیر ١۴ سال دارند؛ یعنی ١٨ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر. حدود ۶ درصد جمعیت نیز بالای ۶۵ سال دارند؛ حدود ۵ میلیون نفر. به این ترتیب، ۶١ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر از ایرانیان بین ١۴ تا ۶۵ ساله هستند. 

حدود نیمی از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می‌دهند. (البته نسبت عددی بانوان بیش از مردان است اما از آن صرف‌نظر می‌کنیم.) یعنی ٣٠ میلیون و ۶۵٠ هزار زن ایرانی بین ١۴ تا ۶۵ ساله داریم. 

خب؛ طبق نوشته روزنامه همشهری بین ١۵ تا ٢٠ میلیون بانوی ایرانی برای حجاب لازم‌التذکر هستند. (یعنی حجاب‌شان قابل قبول نیست و خلاف قانون عمل می‌کنند.) 

اگر رقم حداقل (١۵میلیون نفر) را در نظر بگیریم، حدود ۴٩ درصد و اگر رقم حداکثر (٢٠ میلیون نفر) را ملاک قرار دهیم، ۶۵ درصد خانم‌ها باید توسط گشت ارشاد مورد تذکر قرار گیرند. 

برای واقعی‌تر شدن این رقم اجازه بدهید محاسبه دیگری هم بکنیم. طبق آمار حدود ٢٠ درصد از ایرانیان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد (که گشت ارشاد در آن‌جا موضوعیت ندارد) و ٨٠ درصد در شهرها زندگی می‌کنند. به عبارت دیگر خانم‌هایی که می‌توانند جامعه هدف گشت ارشاد باشند تعدادشان به کمتر از ٢۵ میلیون نفر می‌رسد. 

حال اگر طبق نوشته همشهری حداقل ١۵ میلیون و حداکثر ٢٠ میلیون نفر از آن‌ها لازم‌التذکر باشند، مفهومش این است که حداقل ۶٠ و حداکثر ٨٠ درصد از زنان شهرنشین لازم‌التذکر هستند. معدل این دو رقم  ٧٠ درصد است که واقعاً رقم کوچکی نیست. 

غرض از این نوشته فقط یک حساب و کتاب ساده بود. اما همین حساب و کتاب ساده شاید برای اتخاذ هر تصمیمی برای مبارزه با بدحجابی توسط پلیس، وزارت کشور، نهادهای مذهبی، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر، جامعه‌شناسان و... به درد بخورد. 

همین.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید