اعلام محدودیت‌های ترافیکی ماه محرم 1401

کدخبر: ۵۱۱۴۴۶
اقتصادنیوز: رئیس پلیس راهور تهران تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی ایام ماه محرم 14101 را اعلام کرد.
اعلام محدودیت‌های ترافیکی ماه محرم 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: با توجه به تردد عزادارن حسینی، از تردد کامیون‌ها در ساعات برگزاری مراسم در شهر تهران جلوگیری بعمل می‌آید.

سردار محمدحسین حمیدی گفت: با توجه به فرارسیدن دهه اول محرم شرایط ترافیکی و محدودیت‌های متفاوتی در سطح معابر شهر تهران برقرار خواهد شد، که این طرح‌ها متناسب با شرایط هیئت‌های عزاداری انجام می‌شود چرا که با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر بخشی از خطوط ویژه، معابر، میادین و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دیدن و دیده شدن در این ایام بسیار حائز اهیمت است چرا که با توجه به رنگ و لباس تیره عزادران حسینی و تاریکی هوا و محدودیت دید رانندگان در شب‌ها، ممکن است برخی رانندگان متوجه حضور عابرین پیاده نشوند و باعث بروز حوادث ناخواسته‌ای شوند.

 

 

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان این مطلب که یکی از آسیب‌های این ایام به بحث تصادفات عابر پیاده برمی‌گردد تصریح کرد: تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزنند بنابراین از عزاداران و رانندگان تقاضا می‌کنیم که در حاشیه شبکه معابر و هیئت‌های عزاداری با تمرکز و دقت بیشتری تردد کنند تا کمترین حادثه را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اثر جانمایی مناسب موکب‌ها در کاهش ترافیک محدوده و آرامش عزاداران، از روسای هیئات عزاداری و اجرا کنندگان مراسم خواست که با جانمایی و چینش درست موکب‌ها، تخصیص جای پارک مناسب برای خودرو‌ها و همچنین تامین روشنایی مناسب در ارتقاء ایمنی عزاداران اهتمام ورزند.

سردار حمیدی بیان کرد: همچنین با توجه به تردد عزاداران حسینی و ادامه مراسم آیینی محرم، از تردد کامیون‌ها در ساعات برگزاری مراسم در محل‌ها و محدوده‌های آن در شهر تهران جلوگیری بعمل می‌آید.

وی افزود: پلیس راهور در ایام محرم امسال بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی طرح‌های ترافیکی ویژه و محدودیت‌های خاصی خواهد داشت و در تمامی معابر با حضور صد درصدی و چشمگیر در تسهیل تردد‌ها و روان سازی ترافیک و برقرای ایمنی عبور و مرور اقدام و بهترین شرایط را برای ترددی ایمن و امن برای شهروندان فراهم خواهد ساخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید