طالبان: اجازه نمی‌ دهیم افغانستان لانه داعش شود

کدخبر: ۵۱۱۶۸۱
سخنگوی طالبان در توییتی نوشت: افزایش پدیده داعش در افغانستان نادرست و دور از واقعیت است.
طالبان: اجازه نمی‌ دهیم افغانستان لانه داعش شود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان توضیحاتی را در خصوص اظهارات ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان مبنی بر حضور داعش در این کشور ارائه کرد.

مجاهد در صفحه توئیتر خود نوشت: «افزایش پدیده داعش در افغانستان نادرست و دور از واقعیت است. طالبان اجازه نمی‌دهد که افغانستان لانه داعش شود، داعش شکست خورده و در حال محو شدن است.»

وی افزود: طالبان و مردم افغانستان اجازه فعالیت داعش در این کشور را نخواهند داد. 

این در حالی است که نماینده ویژه روسیه در افغانستان طی سخنانی گفته بود که تعداد گروه تروریستی داعش در افغانستان در حال افزایش است.

وی افزود: تعداد اعضای داعش در افغانستان به 6 هزار رسیده است.

کابلوف همچنین گفت: داعش همانند گذشته امروز نیز در تلاش بی‌ثباتی نه تنها افغانستان بلکه کشورهای همسایه است. 

این اظهارات در شرایطی است که مقامات طالبان بارها اعلام کردند که داعش در افغانستان مهار شده و درباره قدرت آن بزرگنمایی می‌شود. 

در این راستا، امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان با تاکید بر اینکه از خاک افغانستان تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نیست، مدعی شد که داعش به طور کامل در افغانستان مهار شده است.

وی افزود: در حال حاضر افغانستان به یک کشور امن برای فعالیت‌های اقتصادی تبدیل شده است. 

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان و پس از چند ماه آرامش، این کشور  شاهد چندین انفجار مرگبار در ولایت‌های مختلف این کشور از جمله کابل، هرات، بدخشان و بلخ  و قندوز و قندهار بود که طی آن ده‌ها نفر از مردم افغانستان قربانی این حملات شدند. 

داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید