تصمیم مجلس درباره لایحه بین ایران و مجمع مجالس آسیایی

کدخبر: ۵۱۱۸۱۱
لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی مورد بررسی قرار گرفت و با ۲۰۶ رای موافق، ۴رای مخالف، ۲رای ممتنع از ۲۳۴ آرای ماخوذه به تصویب رسید.
تصمیم مجلس درباره لایحه بین ایران و مجمع مجالس آسیایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، در نشست علنی امروز- یکشنبه ۹ مرداد- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی مورد بررسی قرار گرفت و با ۲۰۶ رای موافق، ۴رای مخالف، ۲رای ممتنع از ۲۳۴ آرای ماخوذه به تصویب رسید.

سید سلمان ذاکر در مخالفت با این لایحه گفت: اصل این لایحه ضرورت دارد، اما مصونیت خانه دبیرخانه در این لایحه مبهم است  اگر این موضوعات رفع شود، مخالفتی ندارم.

غلامرضا نوری قزلجه در موافقت با این لایحه بیان داشت: حدود ۱۵ سال است که مجمع مجالس آسیایی فعال است و مقر آن در تهران است این مجمع توانسته توسعه خوبی پیدا کند و کشورهای بیشتری را عضو کند و در تمام مجامع بین المللی کرسی دارد  این مجمع یکی از مهمترین مجامع بین المللی است و ظرفیت های خوبی دارد.

نماینده مردم بستان آباد بیان داشت: چون این مجمع  به ابتکار عمل جمهوری اسلامی تشکیل شده است می تواند با تقویت و همگرایی بین کشورهای آسیایی آثار مفیدی به دنبال داشته باشد. 

وی  اظهار داشت:باید به این مجمع رسمیت بیشتری دهیم می تواند تا حس همگرایی را در بین کشورها تقویت کند  رای دادن به لایحه می تواند نقش محوریت ایران و اعتبار سیاسی کشورمان را افزایش دهد از همکاران می خواهم به این لایحه رای دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید