عملکرد شهرداری‌ها صدای قالیباف را در آورد

کدخبر: ۵۱۱۸۵۷
محمدباقر قالیباف گفت: صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها، بدون شک کافی نیست؛ شهرداری‌ها موظف به ارائه گزارش مستمر در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها هستند و باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند.
عملکرد شهرداری‌ها صدای قالیباف را در آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تامین تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود، به طور جدی متحول شود.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام مصیبت اهل‌بیت و عزاداری بر سیدالشهدا (سلام الله علیه) به همه دوستداران اهل بیت، گفت: اگر کسی می‌خواهد مردم ایران را بشناسد و واقعیت دین‌داری این مردم را درک کند، امروز به پهنه ایران اسلامی نگاه کند که با وجود تنوع خرده‌فرهنگ‌ها و سبک‌های گوناگون سوگواری، چگونه غرق در عزاداری برای سید و سالار شهیدان است. ببینیم که چگونه این مردم مال و سلامتی و اعتبار و همه‌چیزشان را برای تعظیم شعایر به میدان می‌آورند. ببینیم چگونه جوانان این سرزمین میدان‌دار بزرگترین مجالس عزاداری می‌شوند و اخلاص و تدبیر را در مدیریت امور جمع می‌کنند، بدون اینکه مقام و منصبی یا توقعی در کار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خدا رحمت کند شهید سلیمانی را که این مردم را خوب شناخته بود و در یک کلام این تابلو پرشکوه را به تصویر کشید که «ما ملت امام حسینیم».

وی اظهار کرد: محرم و صفر هر سال، فرصت بی‌نظیر گسترش معارف دین و جوشش عواطف دینی مردم است. هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد این سرمایه بزرگ مردمی تردید کند، چرا که مثل انکار روز روشن است. اما این سرمایه، برای اینکه در همه مقاطع و همه مسایل بیشترین بازده خودش را نشان بدهد، نیاز به تقویت هوشمند و پرهیز از دخالت بی‌جا دارد؛ اینجاست که نیازمند فناوری اجتماعی برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح جمعی هستیم؛ مثل آنچه در رزمایش مواسات در دوران گرفتاری کرونا دیدیم که چگونه به دست خود مردم گره از کار مردم باز شد و سازوکاری کارآمد هم بود. جا دارد صاحب‌نظران با ملاحظه همه ظرایفی که چنین موضوعاتی دارد، به تامل و مرور تجربه‌ها در این زمینه بپردازند و به جهاد تولید فکر و ایده بپیوندند.

قالیباف در ادامه یادآور شد: همچنین در موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، نیازمند تاکید مجدد است که تمامی امکانات کشور برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شود و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهاد‌های ذی ربط قرار گیرد.

علاوه بر این باید توجه داشت که صرف رسیدگی مقطعی به مشکلات و علاج وقایع بعد از وقوع آنها، بدون شک کافی نیست؛ شهرداری‌ها موظف به ارائه گزارش مستمر در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها هستند و باید به وظایف قانونی خود برای مدیریت حوادثی نظیر آنچه در هفته گذشته تجربه کردیم، عمل کنند؛ بخش قابل توجهی از این اتفاقات در صورت عمل به همین وظایف، قابل مدیریت است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: علاوه بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی از حوادث، نظام امداد و نجات کشور، وضعیت استقرار نیروها، تامین تجهیزات و آموزش‌های لازم نیز باید با توجه به تجارب موجود، به طور جدی متحول شود.

کمیسیون‌های عمران و کشاورزی از عملکرد و خسارت‌ها ناشی از سیل اخیر گزارش دهند

قالیباف تاکید کرد: همینطور که در نطق هفته قبل اشاره کردم؛ در اسرع وقت کمیسیون‌های عمران و کشاورزی گزارش خود را از عملکرد و خسارت‌ها مخصوصا خسارت در عرصه باغات، دام و طیور به صحن مجلس ارایه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مطلع شدیم که بردار عزیز و گرانقدرمان جناب آقای دکتر عادل آذر نماینده محترم مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس مرکز آمار ایران و از اساتید برجسته و نخبه کشور به رحمت ایزدی پیوستند، این مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان و همچنین مردم شهید پرور استان ایلام به ویژه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره عرض تسلیت و تعزیت داریم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید