نماینده مجلس؛

انتصاب مدیران چُرتی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند

کدخبر: ۵۱۱۸۷۷
یک نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت و درمان! این وزارتخانه نیاز به مدیران عملیاتی، انقلابی و میدانی دارد لذا انتصاب مدیران چرتی و صندلی نشین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند که باید تدبیر کنید.
انتصاب مدیران چُرتی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا علی جدی در صحن علنی امروز ( یکشنبه، ۹ مردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن عرض سلام و احترام محضر ملت شریف ایران، خراسان شمالی و شهرستان شیروان و عرض تسلیت ایام ماه محرم خدمت مردم عزیز، مقام معظم رهبری و همکاران خودم در مجلس شورای اسلامی و همچنین سلام و درود می فرستم به روح ملکوتی امام خمینی (ره) و همه شهدای حریم و حرم گفت: تقدیر و تشکر می کنم از دولت و رئیس جمهور بخاطر سفر به استان خراسان شمالی و امید است باعت خیر و برکت برای استان و رفع بخشی از محرومیت های استان شود و از استاندار و همکارانش نیز برای پیگیری اعتبارات مصوب سفر  تشکر ویژه دارم و امید است در ادامه هم تلاش حداکثری در جهت جذب هرچه بیشتر اعتبارات مصوب سفر دولت انجام گیرد.

وی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دولت امیدوار هستم کاستی هایی هم که وجود دارد با تلاش بیشتر مرتفع شود و مردم از نتیجه تلاش های انقلابی و میدانی و شبانه روزی این دولت بهره مند شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی! تکلیف راه آهن شیروان- بجنورد به گرگان را هرچه سریعتر مشخص کنید و شما و دولت آقای رئیسی ادامه دهنده ظلم دولت های گذشته به این استان برای راه آهن نباشید. راه اسفراین- شیروان و باجگیران از ضروریات استان می باشد و باید در اولویت اجرا قرار گیرد و همچنین زیرگذر و دوربرگردان هم سه سال است که بلاتکلیف بوده و تصادفات زیادی در این نقطه اتفاق افتاده است لذا شرکت زیرساخت سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بیش از ۷ هزار نفر از مردم شهرستان اسفراین برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند و حدود ۱۴۰۰ نفر هم مبالغ اولیه خود را واریز نمودند اما تاکنون هیچ اقدام فیزیکی و عملیاتی در این خصوص انجام نشده است و این ظلم به مردم شهرستان بوده که دولت باید در این رابطه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش! تصویب آئین نامه رتبه بندی فرهنگیان بایستی هرچه سریعتر در دولت انجام شود و رتبه بندی نیز در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسد و همچنین تکلیف نهضتی های بعد سال ۹۲ و مدرسین طرح امین و مدارس غیرانتقاعی نیز لازم است هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و کمبود معلمان در خراسان شمالی و شیروان بسیار است که بایستی دولت در این زمینه تدبیر نماید همچنین خادمان مدارس نیز وضعیت مناسب دریافت حقوق ندارند که باید توجه به این قشر صورت گیرد.

جدی تاکید کرد: وزیر بهداشت و درمان! این وزارتخانه نیاز به مدیران عملیاتی، انقلابی و میدانی دارد لذا انتصاب مدیران چرتی و صندلی نشین مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مضاعف می کند که باید تدبیر کنید. بازسازی و رفع مشکلات تاسیساتی و عمرانی بیمارستان امام خمینی (ره) و خرید دستگاه ام آر آی و احداث دانشکده پرستاری شیروان باید با فوریت انجام شود و نیروهای طرحی ایام کرونا هم تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: سرپرست وزارت کار! چهارماه ازسال گذشته و هنوز تکلیف دریافتی بازنشستگان روشن نیست و هرچه سریعتر اقدام شود و احقاق حق شود. سازمان تامین اجتماعی با تولید کنندگان، کارآفرینان و نهادهای مرتبط مدارا نمی کند و تولید را در برخی نقاط استان با مشکل مواجهه کرده است لطفا نظارت بیشتری انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: وزیر صنعت ،معدن و تجارت! با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی خودرو  تصویب اجرایی وارادت خودرود در دولت باید با سرعت صورت گیرد ضمنا وضعیت بازار خودرو مناسب نیست و مردم ناراضی اند لطفا هرچه سریعتر اقدام شود. وضعیت قیمت برخی از کالاها در بازار مناسب نیست و برای مثال روغن موتور که در عرضه و تولید آن انحصار وجود دارد نیاز به نظارت بیشتری دارد و عرضه لوازم خانگی هم برای مردم نارضایتی ایجاد نموده و قیمت را بالا برده اند و بازار را به سمت انحصار می کشانند لازم است وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کننده در این خصوص اقدام جدی کند تا مبادا در حوزه لوازم خانگی هم انحصار ایجاد شود و مثل خودرود مردم با مشکل روبه رو شوند.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد! ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های انقلابی شما وام متولدین به درستی در برخی بانک ها اقدام نمی شود و برخی از بانک ها نیز در اخذ ضمانت برای وام ها مطابق بخش نامه وزارتخانه و بانک مرکزی عمل نمی کنند و مردم را به زحمت می اندازند که این موضوع نظارت بیشتری می خواهد. سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز بایستی جدی تر و سریع تر اقدام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: وزیر کشاورزی! به خرید تضمینی دام سبک و سنگین سرعت بیش تری دهید تا بیش تر از این عشایر دچار مشکل نشوند و با توجه به حذف ارز ترجیحی برای نهاده ها دامی لذا تامین مالی تعاونی ها و اتحادیه ها برای خرید و ذخیره سازی نهاده دام در اولویت قرار گیرد. مردم در بسیاری از نقاط استان و شهرستان و روستاها برای تهیه نان که حداقل نیاز است با مشکل مواجهه هستند و برای اختصاص سهمیه آراد بیشتر برای روستاها به ویژه برخی از مناطق مرزی اقدام جدی تری انجام شود و لازم است وزارتخانه در این حوزه قوی تری عمل کند.

جدی بیان کرد: وزیر کشور! ضمن تقدیر از رئیس جمهور و معاون اول و حضرتعالی برای حضور سریع و میدانی در نقاط مختلف حادثه دیده سیل و زلزله لازم است جهت پیشگیری اقدامات مناسبی انجام شود. در استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان محله هایی در معرض سیل شناسایی و مطالعات انجام شده و جهت رفع این موضوع نیاز به اعتبار مناسب دارد که لازم است حضرتعالی و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص اقدامات مناسبی انجام دهد تا دوباره مردم دچار خسارت مالی و جانی نشوند.امیدوارم در آینده با تلاش بیشتر کاستی های موجود در کشور را مرتفع کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید