مولفه مهم در کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا

کدخبر: ۵۱۲۱۶۱
اقتصادنیوز: بنابر اعلام فرماندار رشت، تزریق واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه گردش و سرعت انتقال ویروس کرونا است.
مولفه مهم در کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرماندار شهرستان رشت گفت: علی‌رغم باورهای غلط ایجاد شده، نه تنها از تهدیدات ویروس کاسته نشده بلکه همچنان خطر اوج گیری‌های مکرر پابرجا بوده و تزریق واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه گردش و سرعت انتقال ویروس است.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان با اشاره به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی، ضمن تاکید بر لزوم تزریق دزهای تکمیلی واکسن و رعایت توصیه‌های بهداشت فردی و عمومی، اظهار کرد: استقبال از تزریق دزهای تکمیلی واکسن و نحوه رعایت نکات توصیه شده مانند فاصله گذاری و استفاده از ماسک، اطمینان‌بخش نبوده و در صورت تداوم سهل انگاری موجب افزایش نگرانی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سایه تلاش‌های دو ساله کادر درمانی و سایر متولیان امر و نیز عملکرد جهادی دولت سیزدهم در تامین و تولید واکسن مورد نیاز، از شدت همه گیری آنقدر کاسته شده بود که بسیاری با باور تضعیف و از بین رفتن همیشگی ویروس کرونا، نسبت به تکمیل روند واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی و خطرات ناشی از ویروس دچار نوعی سهل‌الانگاری و عادی پنداری شده‌اند، گفت: علی‌رغم باورهای غلط ایجاد شده، نه تنها از تهدیدات ویروس کاسته نشده بلکه همچنان خطر اوج گیری‌های مکرر پابرجا بوده و تزریق واکسن مهمترین مولفه در کند کردن چرخه گردش و سرعت انتقال ویروس می‌باشد.

فرماندار رشت ضمن تاکید بر لزوم همت گماشتن نسبت به برگزاری شکوهمند و شایسته مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متولیان برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نقش مهمی در یادآوری ضرورت تزریق دزهای مورد نیاز واکسن، رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت ارادتمندان اهل بیت(ع) بر عهده دارند.

وی مدیریت زمان در برگزاری مراسم عزاداری محرم در اماکن مسقف و توجه به تهویه مناسب محل را از عناصر مهم در حفظ سلامت عمومی برشمرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به وجود ۲۹ بیمار بدحال و بستری بودن ۱۶۶ نفر در سطح بیمارستان‌های رشت، آمار ابتلا و بستری‌ها را جدی و هشدار دهنده عنوان و تصریح کرد: برای عبور موفق از اوج گیری دوباره ویروس، یکبار دیگر نیازمند همت و اراده جمعی در یاری رسانی به کادر ایثارگر درمانی با تکمیل مراحل واکسیناسیون می‌باشیم.

وی با اشاره به کاهش سن جمعیت هدف دریافت واکسن به بالای پنج سال و قرارگیری 859.848  نفر در این بازه سنی گفت: از این تعداد 78.38 درصد دز اول، 75.11 دز دوم و ۴۷.5۵ درصد دز سوم را در سطح شهرستان تزریق کرده‌اند.

امام‌پناهی افزود: در طی یکماه گذشته، تعداد ۴۷۴۲ مورد بازدید مشترک توسط شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ مورد اخطار و پلمب ۱۸ واحد متخلف صنفی شده است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اثرات منفی سرعت انتقال آلودگی و افزایش تعداد بستری‌ها بر سایر بخش‌های اجتماعی مانند حوزه‌های آموزشی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: باید متولیان امر فرهنگ مانند صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با رسانه‌های مکتوب، مجازی و پایگاه‌های خبری و استفاده از نظرات تخصصی پزشکان، با افزودن بر حجم اطلاع‌رسانی‌ها، تذکر اهمیت موضوع و بیان تهدیدات ناشی از هرگونه عادی انگاری، نسبت به اقناع افکار عمومی برای دریافت واکسن یادآور اقدام کنند.

 وی خواستار استفاده بهینه آموزش و پرورش از فرصت کلاس‌های تقویتی، تابستانی و همچنین برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برای یادآوری اهمیت واکسن و لزوم رعایت نکات بهداشتی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید