برشی از خاطرات آیت الله هاشمی/ رهبری گفتند روزنامه سلام، رفع توقیف نمی شود ولی خویینی ها، بازداشت نشود

کدخبر: ۵۱۲۲۱۴
مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاطرات خاطرات ۱۰ مرداد ۱۳۷۸ وی را منتشر کرد.
برشی از خاطرات آیت الله هاشمی/ رهبری گفتند روزنامه سلام، رفع توقیف نمی شود ولی خویینی ها، بازداشت نشود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۱۰ مرداد به مسئله روزنامه سلام اشاره کرده اند .

مرکز اسناد آیت الله هاشمی رفسنجانی ، خاطرات خاطرات ۱۰ مرداد ۱۳۷۸ وی را منتشر کرد :

- شب با رهبری جلسه داشتیم. در مورد پیام آمریکا صحبت شد؛ نظر ایشان این است‌ که جواب محکم داده شود، نه از طریق عمان، بلکه از طریق سویس و نه شخص‌آقای خاتمی.

- درباره اختلافات جناحی کشور، قرار شد اقدامی برای کم‌کردن برخوردها بشود؛ منجمله ایشان با دو طرف، جداگانه صحبت کنند.

- در مورد کوی دانشگاه، از سوی کمیته تحقیق، هنوز گزارشی نگرفته‌اند و نگران‌اند که وزارت اطلاعات، بعضی از اطلاعات مربوط به تقصیر جناح چپ را در اختیار نگذارد؛ از انفعالی عمل‌کردن وزیر اطلاعات، راضی نیستند.

- از قوه قضاییه هم انتقاد داشتند که با اینکه از نظر رهبری، در مورد روزنامه‌های فتنه‌انگیز مطلع‌اند، اقدامی نکرده‌اند. در مورد روزنامه سلام گفتند، رفع توقیف نخواهد شد، ولی تذکر داده‌اندکه مناسب نیست آقای [سیدمحمد موسوی] خویینی ها، [صاحب‌امتیاز روزنامه سلام] بازداشت شود.

- گفتند، آقای خاتمی، [رییس‌جمهور]، تقاضا کرده که روزنامه سلام توقیف نشود و آزاد شود، ولی ایشان نپذیرفته‌اند، ولی عدم بازداشت را پذیرفته‌اند.

- در مورد آقای [غلامحسین] کرباسچی، عفو ایشان را هنوز زود می دانند. نگرانی مهمی از آینده انقلاب ندارند و معتقدند، معمولاً جناح‌های سیاسی، به تدریج موقعیت خود را از دست می دهند.

- معتقدند، آقای خاتمی ظرفیت اداره بحران را ندارد. قبول دارند که جناح راست هم ظرفیت و اعتبار لازم برای اداره کشور و جلب آرای اکثریت را ندارد. گفتند، این روزها سیاست آمریکا، تهدید ایران و جنگ روانی با ما است.

برشی از خاطرات آیت الله هاشمی / رهبری گفتند روزنامه سلام، رفع توقیف نمی شود ولی خویینی ها، بازداشت نشود / معتقدند خاتمی ظرفیت اداره بحران را ندارد توقیف سلام درپی انتشار نامه‌ای محرمانه منتسب به سعید امامی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید