نکاتی مهم درباره مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها

کدخبر: ۵۱۲۲۳۶
مسلم نجفی گفت: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه بعضی دارو ها مانند انواع آنتی بیوتیک ها باعث بروز مقاومت های دارویی در افراد شده و در دراز مدت نیز اثرات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.
نکاتی مهم درباره مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باعث بروز مقاومت های دارویی می شود.

مسلم نجفی عصر امروز در دومین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده صحیح از داروها  اظهار کرد: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه بعضی دارو ها مانند انواع آنتی بیوتیک ها باعث بروز مقاومت های دارویی در افراد شده و در دراز مدت نیز اثرات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو کاهش مصرف خودسرانه دارو و کاهش میانگین داروهای نسخ پزشکان است.

نجفی ضمن تشریح  وظایف کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو خاطرنشان کرد: بررسی نسخ سازمان های بیمه گر و تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای عموم مردم و اعضای کادر درمان در اولویت کاری این کمیته قرار دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین بر لزوم آموزش همگانی برای عموم شهروندان و بویژه همکاران گروه پزشکی در این خصوص تاکید کرد. 

در این جلسه مقرر شد در رابطه با امکان ثبت تشخیص بیماری در سامانه های صدور نسخه به صورت الکترونیکی پیگیری های لازم از سازمان های متبوع صورت گرفته و لیست داروهای خاص و پزشکانی که آن ها را تجویز می کنند نیز از طریق سامانه TTAC دریافت و مورد بررسی قرار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید