اظهارات مهم چمران درباره جداسازی اتوبوس‌ زنان و مردان

کدخبر: ۵۱۲۳۶۹
​ رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص خبری مبنی بر اختصاص اتوبوس ویژه بانوان گفت: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی نیز در این زمینه گرفته نشده است.
اظهارات مهم چمران درباره جداسازی اتوبوس‌ زنان و مردان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با تصویب لایحه یک فوریت مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین در سال 1401 اظهار کرد: در جلسه قبلی یک فوریت این لایحه به تصویب رسید، اما در ارتباط با رقم و اعتبار آن هنوز وارد بحث و گفت‌وگو نشده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در لایحه اشاره شده رقم 30 میلیارد تومانی برای اربعین سال 1401 به تصویب رسیده است یا خیر تصریح کرد: همانطور که گفتم هنوز وارد رقم و اعتبار نشده‌ایم البته ما افتخار می‌کنیم که برای اربعین کاری بکنیم. ضمن اینکه در آخرین سال کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین در سال 96 و 97 مبلغ 10 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم متوقف شد.

چمران افزود: در ارتباط با رقم مورد نظر جهت مشارکت در مراسم اربعین نیز باید این مسئله در کمیسیون‌های مربوطه بحث شود و در نهایت در صحن شورا به تصویب برسد اما همانطور که گفتم هنوز رقم آن مشخص نیست.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته در سال 96 و 97 مبلغ 10 میلیارد تومان جهت کمک به این مراسم مذهبی از سوی شهرداری تهران پیش‌بینی شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبه رقم فعلی قاعدتا مبلغ 10 میلیارد تومان باید افزایش پیدا کند.

وی همچنین به حضور خیرین و نیکوکاران در مراسم پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی تصریح کرد: این عزیزان نیز در طراحی موکب‌ها حضور فعال و پررنگی را داشتند و اینکه ما بخواهیم از خیرین و نیکوکاران جهت تامین رقم مورد نظر در مراسم اربعین اقدام کنیم عملیاتی نیست.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص خبری مبنی بر جدا شدن اتوبوس خانم‌ها و آقایان گفت: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

همچنین مهدی چمران در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در ارتباط با آماده‌سازی شهر برای محرم اظهار کرد: کارهای خوبی برای ماه محرم انجام شده است  و ان‌شاءالله فضایی که ایجاد شده به معنویت و روحانیت شهر هم کمک کند تا ما بتوانیم از ایثار و فداکاری سرور و سالار شهیدان درس عبرت بگیریم.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی از نقاط کشور اظهار کرد: تهران نیز در معرض خطر سیل قرار دارد و ان‌شاءالله با آمادگی که در شهرداری تهران وجود دارد، حادثه‌ای رخ ندهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران شهری است که در معرض خطر سیل قرار دارد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران، متاسفانه شاهد ساخت و سازهایی در مسیل‌های رودخانه‌ها بوده‌ایم و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای شهر تهران رقم زده است.

چمران با اشاره به اینکه در دوره چهارم مطالعاتی در ارتباط با سیلاب‌ها و آب‌های روان انجام شده است، تصریح کرد: موضوع آبخیزداری بسیار مهم است و باید به آن توجه شود و ما می‌توانیم از این آب‌های روان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید