سخنگوی دولت: رئیسی به نیویورک می رود

کدخبر: ۵۱۲۴۸۰
علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهوری در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای این امر صورت گرفته است.
سخنگوی دولت: رئیسی به نیویورک می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که اقدامات دولت برای پیگیری حقابه ایران از افغانستان به کجا رسیده است، اظهار کرد: طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ایران را مبتنی بر موافقتنامه پذیرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد میزان آب ورودی است و نیز برخی مشکلات فنی، که جمهوری اسلامی با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهوری در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای این امر صورت گرفته است.

وزیر نیرو برای پی گیری حقابه ایران به افغانستان می‌رود

وی در پاسخ به این پرسش که اقدامات دولت برای پیگیری حقابه ایران از افغانستان به کجا رسیده است، اظهار کرد: طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ایران را مبتنی بر موافقتنامه پذیرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد میزان آب ورودی است و نیز برخی مشکلات فنی، که جمهوری اسلامی با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها می خوانید؛

* در جلسه دولت هم گزارشی در این زمینه ارائه شد و وزیر نیرو نیز به زودی سفری به افغانستان خواهد داشت که یکی از مهمترین بخش‌های آن پیگیری حقابه ایران و تحقق آن است.

*{ با اشاره به تامین حقابه ایران از رودخانه ارس}: در موضوع حقابه رود ارس هم مشابه همین گزارش در جلسه هیات دولت ارائه شد و در گفت‌وگوی روسای دو کشور ایران و ترکیه نیز این امر مطرح شد و طرف ترکیه‌ای موافقت خود در زمینه برگزاری جلسه در سطح وزرا در این امر را پذیرفته است و دولت هم بر پیگیری همین مسیر تاکید دارد.

سخنگوی دولت : رئیسی به نیویورک می رود / «تامین اجتماعی» مامور به افزایش حقوق بازنشستگان شد

 

 

 

آخرین تصمیمات دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان

*{ با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان}: پیرو دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را از وزرای عضو به هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

*{ با اشاره به اقدامات دیگر دولت در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت}: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱۷ هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال و بیش از ۳۲۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

* بیش از ۲۳۰ هزار خودرو در طرح‌های فروش خودروسازان به طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شده که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر تکمیل وجه داشتند و ثبت نامشان نهایی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید