چین: حملات موشکی دقیقی در تنگه تایوان داشتیم

کدخبر: ۵۱۲۹۱۸
اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز اعلام کرد پکن پیش از این اعلام کرد که رزمایش نظامی نیروی دریایی و هوایی و دیگر نیروهای نظامی چین در 6 منطقه اطراف تایوان در جریان است.
چین: حملات موشکی دقیقی در تنگه تایوان داشتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر پرتاب موشک بالستیک چین به سمت تنگه تایوان، چین گفت که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان بعنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.

رزمایش‌های چین در واکنش به دیدار تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان علی‌رغم هشدارهای جدی چین صورت گرفته است.

این سفر در حالی صورت گرفت که پکن تهدید به تقابل نظامی کرده بود و تأکید کرده بود کسی نمی‌تواند اتحاد منطقه تایوان را از بین ببرد.

فرماندهی تئاتر شرقی ارتش آزادیبخش خلق، شاخه نظامی حزب کمونیست حاکم، در بیانیه‌ای بدون آن که توضیحات بیشتری ارائه کند، اعلام کرد: «حملات موشک دوربرد دقیقی به سمت اهداف منتخبی در مناطق شرقی تنگه هرمز انجام گرفت. نتیجه مورد انتظار حاصل شد».

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که شلیک موشک‌های سری دانگفنگ چین که از ساعت 13:56 به وقت محلی پنجشنبه آغاز شد را رهگیری کرده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیستم‌های نظارتی هشدار اولیه برای رهگیری شلیک موشک‌ها که به سمت شمال شرقی و جنوب غربی تایوان پرتاب شده، استفاده کرده است.

اوایل امروز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود که نیروهای این جزیره در آماده‌باش کامل و بر اوضاع نظارت دراند تا از تنش‌های بیشتر جلوگیری کنند.

رزمایش نظامی چین واکنش‌های زیادی به همراه داشت و روزنامه چینی «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نظامی نوشته این رزمایش در نوع خود «بی‌سابقه» است و برای اولین بار موشک‌هایی از فراز تایوان عبور خواهد کرد. ارتش چین همچنین برای اولین بار از توپخانه بردبلند با تسلیحات جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد کرد.

تنش‌ها در تایوان پس از سفر پلوسی به این جزیره شدت گرفته است. چین تایوان را یک استان خود می‌داند و با سفر مقامات خارجی به این جزیره مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید