برای اولین بار در تاریخ؛

پرواز موشک بالستیک چین برفراز آسمان تایوان

کدخبر: ۵۱۲۹۷۴
منابع خبری چین گزارش دادند، موشک‌های بالستیک چین برای اولین بار در تاریخ بر فراز آسمان تایوان پرواز کردند.
پرواز موشک بالستیک چین برفراز آسمان تایوان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، منابع خبری چین گزارش داده اند که برای اولین بار این کشور یک موشک بالستیک را از آسمان تایوان عبور داده است.

تاس گزارش داد، سی‌تی‌وی در همین ارتباط گزارش داد که برای اولین بار در تاریخ، موشک‌های بالستیک چینی مستقیماً بر فراز آسمان تایوان پرواز کردند. سرلشکر «منگ ژیانگ کینگ»، استاد مسائل راهبردی دانشگاه دفاع ملی پکن در تلویزیون گفت: تمرینات اخیر شامل پرتاب موشک‌هایی بود که برای اولین بار بر فراز جزیره تایوان پرواز کردند.

وی گفت: موشک‌ها همچنین از حریم هوایی محل استقرار پدافند هوایی موشکی پاتریوت تایوان عبور کردند و اهداف خود را در دید کامل سامانه‌های دفاع موشکی ایگیس آمریکا مورد اصابت قرار دادند.

این مقام چینی خاطرنشان کرد: پرتاب این موشک‌ها به وضوح نشان داد که ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) توانایی هدف قرار دادن اهداف در مناطق دورافتاده را ثابت کرده و نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه توانایی‌های تسلیحاتی ما است.

به گفته منگ شیانگ کینگ، دو منطقه هدف برای پرتاب این موشک بالستیک به دلیل پایگاه‌های دریایی واقع در شهرهای بندری تایتونگ، هوالین و کائوسیونگ تایوان انتخاب شدند. یک منطقه دیگر در باریک‌ترین قسمت تنگه تایوان در نزدیکی جزیره پینگتان قرار دارد. دو منطقه دیگر در شمال تایوان و نزدیک بندر مهم و لجستیک جیلونگ قرار دارند. آخرین منطقه تمرین در نزدیکی جنوبی ترین نقطه تایوان قرار دارد و برای تمرین استفاده می‌شود.

پرتاب موشک بالستیک چین بر فراز آسمان تایوان در میانه تشدید تنش پکن و واشنگتن بر سر تایوان پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان صورت می‌گیرد. این سفر با واکنش شدید و خشم آلود پکن روبرو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید