جایزه آخرین مدل شورولت برای شطرنجبازان کم سن و سال ازبکستان

کدخبر: ۵۱۴۵۹۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ازبکستان با اهدای جوایز بسیار نفیس به شطرنجبازان نوجوان این کشور گفت: شما باعث شکوفایی و درخشش شطرنج ازبکستان شدیدو
جایزه آخرین مدل شورولت برای شطرنجبازان کم سن و سال ازبکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، تیم ملی شطرنج ازبکستان با ترکیبی بسیار کم سن و سال به مقام قهرمانی در المپیاد جهانی رسید. مساله ای که باعث شد تا سیل جوایز نقدی و غیرنقدی به سمت بازیکنان این تیم جاری شود. رئیس جمهور ازبکستان به هر یک از بازیکنان 53 هزار دلار جایزه نقدی و یک دستگاه خودروی شورلت آمریکایی هدیه داد.

نکته قابل توجه این که تمامی این شطرنجبازان نوجوان ازبک و هند که اکنون پدیده های شطرنج جهان به شمار می روند، در سال های گذشته پایین تر از ملی پوشان ایران قرار داشتند اما حمایت و پرورش صحیح در کنار به کارگیری مربیان تراز اول جهان، باعث مدال آوری در المپیاد جهانی برای ازبک ها و هندی ها شد، در سوی مقابل رها شدن شطرنج بازان ایران نبود مربی و امکانات باعث قرار گرفتن ایران در جایگاه 26 جهان شد!

شورلت آخرین مدل و 250 هزار دلار جایزه برای شطرنجبازان نوجوان ازبکستان!

هر چند در این رقابت ها تیم هایی مانند چین و روسیه حضور نداشتند اما درخشش ازبک ها به اندازه ای زیاد بود که این تیم بالاتر از آمریکا بخت اول قهرمانی و هند که چندین تیم در این رقابت ها به دلیل میزبانی اعزام کرده بود به مقام قهرمانی برسد. شوکت میرزویف، رئیس جمهور ازبکستان پس از اهدای پاداش به اعضای تیم شامل جهانگیر وحیدوف، نودیربک عبدوستاروف، نودیربک یاکوبوف، جواهر سینداروف و شمس الدین وحیدوف با جملاتی قدرشناسانه آنها را سرمایه های ملی توصیف کرد و گفت: شما باعث شکوفایی و درخشش شطرنج ازبکستان شدید. فکر می کنم همه مردم با من هم نظر باشند که افرادی مثل شما که فداکارانه و جانانه برای میهن تلاش می کنند بزرگترین ثروت ملی و سرمایه طلایی ما هستند. من صمیمانه از خانواده ها و مربیان شما که چنین تیم مستعد، جوان و باهوشی ساخته اند کمال تشکر را دارم.

شورلت آخرین مدل و 250 هزار دلار جایزه برای شطرنجبازان نوجوان ازبکستان!

مراسم استقبال از تیم ملی شطرنج ازبکستان نیز نیمه شب با حضور علاقمندان و خبرنگاران پرتعداد در فروشگاه تاشکند برگزار شد. پیش از این بازیکنانی نظیر عبدوستاروف و سینداروف به دلیل موفقیت های گذشته خود، کلید آپارتمان دریافت کرده بودند. اعضای تیم ملی که پیش از این قهرمان المپیاد نوجوانان شده بودند نیز در آن زمان با وجود این که چند سال با گرفتن گواهی نامه رانندگی فاصله داشتند یک خودرو (مدل پایین تر از خودروی شورلت) دریافت کرده بودند.

تیم ملی شطرنج هند نیز که با ترکیب نوجوان خود به مقام سوم المپیاد جهانی دست یافت، پاداش قابل توجهی از سوی مسئولان هندی گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید