زمان برگزاری بزرگترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی

کدخبر: ۵۱۵۶۳۵
ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده و کره جنوبی بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ترکیبی در طی چندین سال را هفته آینده در مواجهه با افزایش تهاجمات رو به رشد کره شمالی انجام خواهد داد.
زمان برگزاری بزرگترین رزمایش آمریکا و کره جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که بزرگ‌ترین رزمایش ترکیبی در چند سال اخیر را هفته آینده با ایالات متحده آمریکا در کره جنوبی و در مواجهه با چالش‌های کره شمالی برگزار می‌کنند.

ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ایالات متحده و کره جنوبی بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ترکیبی در طی چندین سال را هفته آینده در مواجهه با افزایش تهاجمات رو به رشد کره شمالی انجام خواهد داد.

واشنگتن و سئول مدعی هستند که پیونگ‌یانگ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است و تهدیدات تقابل اتمی این کشور علیه سئول و واشنگتن تشدید شده است.

به گزارش روزنامه «چوسان»، رزمایش‌های تابستانی آمریکا و کره جنوبی از تاریخ ۲۲ اگوست تا اول سپتامبر (۲۶ مرداد ماه تا دهم شهریورماه) ادامه خواهد داشت و به نام «سپر آزادی اولچی» در کره جنوبی برگزار می‌شود و شامل رزمایش‌های میدانی از جمله هواپیما، هواپیمای جنگی، تانک و احتمالاً دها هزار نظامی می‌شود.

این گزارش ادامه می‌دهد که رزمایش‌های فوق بر تعهد واشنگتن و سئول برای احیای آموزش‌های گسترده پس از آن تأکید دارد که در سال‌های اخیر برخی از تمرین‌های معمول این دو کشور لغو شده است و برخی از این رزمایش‌ها به شبیه‌سازی رایانه‌ای کاهش پیدا کرد تا فضایی برای دیپلماسی با پیونگ یانگ ایجاد شود و نگرانی‌های مرتبط با COVID-19 را کاهش پیدا کند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که نیروهای دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در رزمایش‌های هشدار موشک و جستجو و رهگیری موشک بالستیک در امتداد ساحل هاوایی از بازه ۸ تا ۱۴ آگوست ( ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه) مشارکت کرند که هدف آن افزایش همکاری سه جانبه بیشتر درمواجهه با چالش کره شمالی اعلام شد.

در حالیکه ایالات متحده و کره جنوبی رزمایش خود را دفاعی اعلام کردند اما سپر آزادی اولچی تقریباً‌ به طور قطع واکنش بسیار خشمگینانه کره شمالی را به همراه خواهد داشت و اخیراً پیونگ‌یانگ هشدار داده است که تمامی رزمایش‌های متحدان به عنوان یک تمرین تهاجمی تلقی می‌شود که از  آن‌ها برای توجیه استفاده از تسلیحات اتمی و توسعه موشکی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، قبل از آن که حجم رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی کاهش یابد، این رزمایش‌ها در حجم گسترده در بهار و تابستان در کره جنوبی برگزار می‌شد. بهار امسال نیز رزمایش مشترک دو کشور برگزار شد که شامل طیف گسترده‌ای از رزمایش‌های زمینی، هوایی و دریایی شد و معمولاً شامل 10 هزار نظامی آمریکایی و 200 هزار نظامی کره جنوبی بود.

این خبر در حالی منتشر شد که صبح امروز (چهارشنبه)، رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور خبر دادند، کره شمالی روز چهارشنبه (امروز) دو موشک کروز شلیک کرد.

خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از یک مقام ارتش این کشور گزارش داد، به نظر می‌رسد که کره شمالی دو موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده باشد.

طبق این گزارش، اقدام کره شمالی در شلیک موشک کروز در شرایطی انجام شده که «یون سوک یول» اخیرا به مناسبت صدمین روز آغاز ریاست جمهوری خود در کره جنوبی کنفرانس خبری ترتیب داده بود.

رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه و در روز سالگرد «روز ملی آزادی کره» طرحی پیشنهادی برای خلع سلاح کره شمالی ارائه کرد. او درباره این طرح گفت: «اگر پیونگ یانگ توسعه تسلیحات اتمی را متوقف کرده و دست به خلع سلاح اتمی به شکلی واقعی بزند، طرح عظیمی با هدف تقویت اقتصاد کره شمالی و زندگی مردم آن را متناسب با سطح خلع سلاح اتمی ارائه می‌کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید