خبرنگار حاضر در حمله به سفارت: حمله به سفارت انگلیس توسط دستگاه امنیتی انگلستان طراحی شد

کدخبر: ۵۱۵۶۶۲
وحید شاکری که در ویدیوی «نردبان سفارت» به عنوان یکی از حمله‌کنندگان به سفارت از او نام برده شد، در جوابیه‌ای به «انتخاب» گفت: حمله به سفارت انگلیس توسط دستگاه امنیتی انگلستان طراحی شد؛ پیاده نظام این داستان عناصر فریب خورده‌ای بودند که تصور می‌کردند در حال مبارزه با استعمار پیر هستند.
خبرنگار حاضر در حمله به سفارت: حمله به سفارت انگلیس توسط دستگاه امنیتی انگلستان طراحی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وحید شاکری نوشت: جریان حمله به سفارت انگلستان ماجرایی است که در آن دو گروه مشارکت داشته و یک مرکز آن‌ها را هدایت کرد. این عملیات توسط دستگاه امنیتی انگلستان و با هدف برهم زدن توافق دولت وقت و اتحادیه اروپا طراحی شد و توسط عناصر نفوذی آن‌ها در حاکمیت به اجرا گذاشته شد.

 وحید شاکری با ارسال جوابیه ای به «انتخاب» در خصوص ویدیوی «نردبان سفارت» توضیحاتی ارائه کرده است. 

متن این توضیحات بدین شرح است:

احتراما نظر به انتشار کلیپ خبری نردبان سفارت در پایگاه خبری انتخاب و نام بردن از بنده به عنوان حمله کنندگان سفارت انگلستان خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه ذیل اقدام نمایید

۱- جریان حمله به سفارت انگلستان ماجرایی است که در آن دو گروه مشارکت داشته و یک مرکز آن‌ها را هدایت کرد. این عملیات توسط دستگاه امنیتی انگلستان و با هدف برهم زدن توافق دولت وقت و اتحادیه اروپا طراحی شد و توسط عناصر نفوذی آن‌ها در حاکمیت به اجرا گذاشته شد. اما پیاده نظام این داستان عناصر فریب خورده‌ای بودند که تصور می‌کردند با استعمار پیر در حال مبارزه هستند.

۲- اینجانب به عنوان یک خبرنگار که در تاریخ یاد شده (برخلاف عنوان کذب کلیپ) سردبیر سایت شبکه ایران در موسسه مطبوعاتی ایران بودم مثل ده‌ها خبرنگار سایر رسانه‌ها دقایق کوتاهی در خیابان فردوسی حاضر شده تا با توجه به مشکوک بودن ماجرا روایت دقیقی از آن را منتشر نمایم. موضعگیری منفی و هوشمندانه روزنامه ایران علیه حمله به سقارت در همان روز و روز‌های بعد نشان دهنده نوع نگاه بنده و سایر همکارانم در تحریریه ایران نسبت به دو طرف ماجراست. دیدگاهی که بعد‌ها با موضع گیری صریح مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور وقت حقانیت آن ثابت شد.

 

حمله به سفارت انگلیس

۳- عده‌ای از فریب خوردگان این ماجرا که از تحت فشار قرار گرفتن افکار عمومی ناراحت و عصبانی بودند تلاش کردند تا با درست کردن شریک جرم راه فراری برای خود پیدا کنند در حالی که نوع دخالت مسئولین مجلس وقت و کسانی که اقدام به سازماندهی و فریب تشکل‌های دانشجویی را داده بودند مشخص و مبرهن است.

۴- بنده از ۱۶ سالگی تا اکنون که ۴۲ سال سن دارم به عنوان یک خبرنگار ایفای نقش نموده ام و همچنان یک خبرنگار معمولی در عرصه فرهنگ و هنر هستم. چسباندن نام من به کسانی که هیچ ارتباطی در هیچ دوره‌ای از عمرم با آن‌ها نداشته و ندارم از عجایب روزگار است. همواره مسئولیت کار‌هایی که انجام داده ام را پذیرفته و هیچکس و اتفاقی را نردبان ترقی ننموده ام و گواه آن زندگی و معیشت پرفراز و نشیبی است که طی نموده‌ام.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید