وزارت ارتباطات، اینستاگرام را فیلتر کرد؟

کدخبر: ۵۱۵۷۷۱
:برخی از منابع خبری می‌گویند پیامک تلگرام در ایران از سوی اپراتورها مسدود شده است. به همین خاطر هم این توصیه مطرح شده است که تلگرام خود را نباید پاک کرد، زیرا دیگر امکان دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
وزارت ارتباطات، اینستاگرام را فیلتر کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات می‌گوید اختلالات در اینستاگرام عمدی است؛ ربطی به سرعت اینترنت ندارد.

به گزارش انتخاب آرین اقبال کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری درباره مشکل دسترسی به اینستاگرام در ایران گفت: این موضوع را نمی‌توان به کاهش سرعت اینترنت ارتباط داد. چرا که اگر کاهش سرعت در نظر گیریم، کل پهنای باند پایین می‌آید در صورتی که الان این مشکل را تنها روی اینستاگرام و یک سری سرویس‌هایی مثل گیت‌هاب می‌بینیم. این امر نشان می‌دهد که یک اختلال عمدی در کار است. همه این موارد نشان از سیستم پیچیده‌ای دارند که از نظر رفتاری شبیه سیستم فیلترینگ چین است.

این روزنامه همچنین نوشت:برخی از منابع خبری می‌گویند پیامک تلگرام در ایران از سوی اپراتورها مسدود شده است. به همین خاطر هم این توصیه مطرح شده است که تلگرام خود را نباید پاک کرد، زیرا دیگر امکان دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. کاربران به یکدیگر توصیه می‌کنند که از حساب تلگرامی خود خارج نشوند زیرا امکان ورود مجدد به آن از طریق پیامک وجود نخواهد داشت.یک راه دیگر هم که از سوی کاربران مورد توصیه قرار گرفته داشتن یک حساب پشتیبان روی یک اپلیکیشن تلگرام جدید است.

هنوز هیچ واکنش یا توضیح رسمی درخصوص ادعای مسدود شدن پیامک تلگرام در ایران مطرح نشده است. در چند روز اخیر اینستاگرام در ایران بسیار کند شده و فقط با فیلترشکن کار می‌کند. عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دیروز بعد از جلسه هیأت دولت گفت با ادامه افتتاح پروژه‌های فیبر نوری، سرعت اینترنت چند صد برابر می‌شود! ادعایی که موجب شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزیر ارتباطات درخواست کنند سرعت چند برابری نمی‌خواهند فقط شبکه‌های اجتماعی را فیلتر نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید