خطرناکترین تهدید دشمن علیه ایران به روایت سردار سلامی

کدخبر: ۵۱۶۳۷۳
فرمانده کل سپاه با اشاره به نبرد دشمن علیه کشورمان تاکید کرد: امروز زبان و قلم، سلاح ماست که می‌تواند ما را از قلب یک نبرد نیرومند با موفقیت خارج کند. دشمن همه ابزارهای به تسلیم کشیدن ما را اعمال کرده است، تمام زوایای متنوع نبرد را به روی ما گشوده و همه راه‌ها را طی کرده است.
خطرناکترین تهدید دشمن علیه ایران به روایت سردار سلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه (٣٠ مرداد) در آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: نکته‌ای که بسیار مهم است و ما از دوران کودکی در مسیر رشد و تکامل تدریجی خود آن را در محور زمان دیده‌ایم، این است که معلمان ما شخصیت‌هایی وارسته، متخلق، اسوه در فضایل اخلاقی و انسان هایی شایسته برای ساخت زیربنای فکری، علمی، معرفتی و تربیتی برای نسل های نونهال و نوجوان و جوان ما هستند.

وی افزود: معلم یک نقطه منفصل از محیط اجتماعی نیست بلکه حقیقتی جاری و شخصیتی تکثیر شونده است، یک مدل و الگوی تعمیم یابنده است. معلم، قله‌ای است از فضائل که از آن ارزش‌های اخلاقی، تربیتی، دانش و علوم معارف می‌جوشد و در دامنه محیط اجتماعی سرازیر شده در جامعه را برای آینده می‌سازد. یعنی افرادی که بنای عظیم ساخت انسانی کشور را برای آینده‌ای که مستمراً به حال تبدیل می‌شود را می‌سازند معلمان ما هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه وسعت هر کشور در ابعاد و طول و عرض جغرافیایی آن نیست، تصریح کرد: وسعت هندسی یک عامل قدرت است اما عنصر اصلی که عظمت و وسعت و شکوه یک جامعه را تعیین می‌کند، وسعت ذهن‌ها و قلب هاست. هر کشوری به وسعت مساحت ذهنی بزرگ یا کوچک است. 

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نبرد دشمن علیه کشورمان تاکید کرد: امروز زبان و قلم، سلاح ماست که می‌تواند ما را از قلب یک نبرد نیرومند با موفقیت خارج کند. دشمن همه ابزارهای به تسلیم کشیدن ما را اعمال کرده است، تمام زوایای متنوع نبرد را به روی ما گشوده و همه راه‌ها را طی کرده است. 

وی افزود: دشمن از قدرت نظامی خود به اندازه ممکن استفاده کرده است. از تهدید اقتصادی به عنوان ویرانگرترین سلاح برای به تسلیم کشاندن اراده این ملت بهره برده است. از نبردهای نیابتی در مقیاس عظیم برای محاصره امنیتی ما بهره برده است. از یک نبرد اطلاعاتی عظیم، ترور، خرابکاری و دستکاری در نظام امنیت داخلی ما استفاده کرده است. تمام این ابزارهای نبرد سخت را به کار گرفته، اما راه بسته است.

سرلشکر سلامی با اشاره به راهبردهای خطرناک دشمن علیه ایران گفت: خطرناک ترین راهبرد دشمن و ویرانگرترین تهدیدی که انتخاب کرده است حمله به قلب ها و ذهن‌هاست. باید در این خصوص مطالعه کنید. البته حتما پیش از من این حوزه مطالعه دارید. ولی بنده به اساس مسئولیتی که در حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل طیف متنوع تهدیدات دارم گاهی مجبور می‌شوم علاوه بر گذر به دنیای تهدیدات سخت در حوزه تهدیدات نرم مروری داشته باشم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید