درخواست فوری یک نماینده از دولت درباره احکام جدید بازنشستگان

کدخبر: ۵۱۶۴۲۰
در تشریح روند پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس، گفت: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف میزان افزایش حقوق بازنشستگان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده بود را ارائه دادیم چرا که افزایش حقوق آنها باید مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که همان مصوبه شورای عالی کار است، انجام می‌گرفت و نباید در قانون بودجه سنواتی به آن اشاره می‌شد.
درخواست فوری یک نماینده از دولت درباره احکام جدید بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رخشان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که همان مصوبه شورای عالی کار است، انجام می‌گرفت و نباید در قانون بودجه سنواتی به آن اشاره می‌شد.

درخشان در تشریح روند پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس، گفت: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف میزان افزایش حقوق بازنشستگان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده بود را ارائه دادیم چرا که افزایش حقوق آنها باید مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که همان مصوبه شورای عالی کار است، انجام می‌گرفت و نباید در قانون بودجه سنواتی به آن اشاره می‌شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: پس از تصویب این مورد در مجلس شاهد عدم اجرای آن از سوی دولت بودیم بنابراین مکاتباتی را از طرف مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیسیون اجتماعی مجلس، ریاست جمهوری، رئیس مجلس و سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در نهایت نیز نظر کارشناسان که این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادند با دستور رئیس مجلس به هیئت تطبیق مصوبات دولت و مجلس ارسال شده و مغایرت آن با ماده نود و ششم قانون تامین اجتماعی مورد تایید قرار گرفت و بعد از گذشت حدود ۵ ماه نیز توانستیم دولت را مکلف به همراهی برای اجرای این قانون کنیم.

 

نماینده مجلس : دولت هرچه سریع‌تر احکام جدید بازنشستگان را صادر کند تا اعتماد از دست رفته بازنشستگان را ترمیم کند

 

 

درخشان خاطرنشان کرد: بنابر تعریف سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مطابق با مصوبه شورای عالی کار به معنای ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان است و این میزان افزایش سقف به مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: امیدواریم که دولت هرچه سریع‌تر احکام جدید بازنشستگان را صادر کند تا اعتماد از دست رفته این قشر گرانقدر ترمیم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید