وبا به مرز مهران رسید

کدخبر: ۵۱۶۷۳۴
دکتر جاسم محمدی گفت: اسهال وبا، که حالت اپیدمی دارد را به آن شکل نداشته‌ایم. توصیه این است که از آب‌ آشامیدنی پاک خصوصا آب معدنی استفاده شود. پیشگیری مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا است.
وبا به مرز مهران رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک یا دو مورد ابتلا به وبا در مرز مهران مشاهده شده، که از نوع شدید آن نبوده است.توصیه این است که از آب‌ آشامیدنی پاک خصوصا آب معدنی استفاده شود. پیشگیری مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا است.

دکتر《جاسم محمدی》در نشست خبری با اشاره تحصیل  بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شامل ۷ معاونت، ۱۰ بیمارستان و ۱۲ شبکه بهداشت درمان است. همچنین ۶۷ مرکز بهداشت، ۴۵ مرکز فوریت‌های پزشکی و ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی بهداشتی در حال ارائه خدمت هستند.

محمدی با اشاره به اینکه خواسته‌های مردم بسیار زیاد است، تصریح کرد: وزارت بهداشت یک‌سری محدودیت‌هایی اعمال کرده است و باید بر اساس آن‌ها تصمیم گیری‌های لازم اتفاق بیفتند. دانشگاه باید به سمتی برود که نیازهای مردم را تامین کند. برای مثال باید به سمتی برویم که بتوانیم نیازهای سالمندان را که تعدادشان روبه افزایش است را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه برنامه وزارت بهداشت اجرای عدالت در سلامت است، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت، جوانی جمعیت است که البته مرتبط به یک نهاد خاص نیست. نرخ رشد جمعیت در ایلام ۱.۳ است که این پایین تر از میانگین کشوری است به طوری که رشد جمعیت در ایلام منفی شده است.

محمدی تصریح کرد: زیرساخت بیمارستان رازی ایلام تقریبا آماده است ولی گام به گام مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. بخش های مختلف بیمارستان آماده است ولی در تامین آب با مشکل مواجه هستیم. اگر آب تامین شود برای افتتاح فاز اول آماده هستیم.

وی با اشاره به اینکه وبا یک بیماری عفونی است و با چندین شکل مختلف بروز پیدا می‌کند، گفت: یک یا دو مورد ابتلا به وبا در مرز مهران مشاهده شده است که از نوع شدید آن نبوده است. اسهال وبا، که حالت اپیدمی دارد را به آن شکل نداشته‌ایم. توصیه این است که از آب‌ آشامیدنی پاک خصوصا آب معدنی استفاده شود. پیشگیری مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: در دوز اول و دوم پوشش ۹۰ درصدی داریم. و همچنین ۳۸ درصد از جمعیت دوز سوم و ۲.۶ درصد دوز چهارم را تزریق کرده‌اند. بیش‌تر مرگ و میرها شامل افرادی می‌شود که دو دوز را تزریق کرده‌اند. ۲ دوز واکسن دیگر مصونیت خود را از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید