برخی از برنامه‌های صدا و سیما به صورت غیر مستقیم مروج بدحجابی هستند

کدخبر: ۵۱۶۷۳۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران به عوامل مؤثر در بدحجابی در کشور اشاره و عنوان کرد: عوامل بسیاری در بدحجابی نسل جوان مؤثر هست که مهم‌ترین دلیل وجود این آسیب در کشور، عملکرد اشتباه و ناقص تعداد قابل توجهی از مجموعه‌ها، نهادها و مسئولین ذی ربط است.
برخی از برنامه‌های صدا و سیما به صورت غیر مستقیم مروج بدحجابی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: یکی از دستگاه‌های متولی ترویج حجاب صداوسیما است که نه تنها برنامه‌های قابل توجهی برای ترویج عفاف و حجاب ندارد، بلکه برخی از برنامه‌های آن به صورت غیر مستقیم مروج بدحجابی هستند.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران به عوامل مؤثر در بدحجابی در کشور اشاره و عنوان کرد: عوامل بسیاری در بدحجابی نسل جوان مؤثر هست که مهم‌ترین دلیل وجود این آسیب در کشور، عملکرد اشتباه و ناقص تعداد قابل توجهی از مجموعه‌ها، نهادها و مسئولین ذی ربط است.

وی والدین را یکی از عوامل مؤثر در ترویج حجاب دانست و با گلایه از کم‌کاری آن‌ها گفت: از دوران کودکی درس حجاب و عفاف باید توسط والدین و با محبت در گوش فرزندان زمزمه شود و اجبار به حجاب جوانان، بدون نهادینه کردن آن از دوران کودکی اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی و نهادهای مسئول نیز باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، به انتقاد از مسئولین امر پرداخت و بیان کرد: یکی از دستگاه‌های متولی این امر صداوسیما است که نه تنها برنامه‌های قابل توجهی برای ترویج عفاف و حجاب ندارد، بلکه برخی از برنامه‌های آن به صورت غیر مستقیم مروج بدحجابی هستند.

وی با تاکید بر انجام کارهای اثباتی توسط نهادهای فرهنگی اظهارکرد: آثار فرهنگی تولید شده در زمینه حجاب از جمله فیلم سینمایی، کتب، شعر و ... بسیار اندک است و باید عزم‌ها برای تولید بیشتر چنین آثاری تقویت شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم هجمه سنگین دشمنان را عامل بعدی رواج بدحجابی دانست و بیان کرد: هجمه و حمله شدیدی از سوی دشمنان در ماهواره، رسانه‌های جمعی، فضای مجازی، کتب و مجلات علیه حجاب وجود دارد و دشمن تمام توان خود را برای القای بدحجابی به نسل جوان به کار گرفته است که در مقابل، متاسفانه اقدام و پاسخ جامعی از سوی نهادهای ذی ربط جهت بی اثر کردن تلاش‌های دشمن وجود ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تغییر سیمای عمومی شهر قم به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و مورد هدف دشمن گفت: برای مقابله با عوامل مؤثر در بدحجابی قم، باید تمامی نهادهای مرتبط پای کار بیایند، و علاوه بر صداو سیما و نهادهای فرهنگی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز باید در این خصوص نقش خود را به خوبی بیابند و ایفا نمایند و با پیج، کانال و صفحات مجازی که مروج بدحجابی هستند، برخورد نمایند.

حجت الاسلام گرجی در پایان به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم برای مقابله با این آسیب اشاره و افزود: ستاد امر به معروف قم، برای ترویج حجاب و جلوگیری از رواج بدحجابی، برنامه‌های اختصاصی خواهد داشت که اجرای "طرح جامع عفاف و حجاب" یکی از برنامه‌هایی است که اجرایی شده است.

وی در توضیح این طرح گفت: "طرح جامع عفاف و حجاب" طرحی است که اجرای آن از ادارات و ارگان‌های دولتی و نهادهای وابسته آغاز می‌شود و در این راستا شورای امر به معروف در ادارات تشکیل می‌شود، سپس از طریق بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، عملکرد ادارات بررسی و جهت پیگیری به استانداری و وزارت کشور گزارش داده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید