بایدن چقدر از وقتش را در تعطیلات گذرانده است؟

کدخبر: ۵۱۶۹۰۵
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده‌اش، از جمله هانتر بایدن، واشنگتن را برای گذراندن این تعطیلات در تاریخ ۱۰ اوت ترک کردند و تقریباً یک هفته را در یک ویلای ۲۰ میلیون دلاری در جزیره انحصاری کیاوا در کارولینای جنوبی گذراندند.
بایدن چقدر از وقتش را در تعطیلات گذرانده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک پست گزارش داد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فردا (چهارشنبه) تعطیلات دو هفته‌ای خود در یک ویلای ساحلی در ساحل "ریهوبوت" در ایالت زادگاهش، ایالت دلاوِر، را در حالی پایان می دهد که بر اساس یک محاسبه غیررسمی نسبت به سه رئیس جمهور قبل از خود مدت زمان بیشتری را به دور از کاخ سفید در مقطعی مشابه از ریاست جمهوری، گذرانده است.

روزنامه نیویورک پست نوشت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده‌اش، از جمله هانتر بایدن، واشنگتن را برای گذراندن این تعطیلات در تاریخ ۱۰ اوت ترک کردند و تقریباً یک هفته را در یک ویلای ۲۰ میلیون دلاری در جزیره انحصاری کیاوا در کارولینای جنوبی گذراندند.

بر اساس گزارشی که نیویورک پست در اوایل ماه جاری میلادی منتشر کرد، خانواده رئیس جمهور آمریکا رایگان در این ویلای ۹ خوابه کنار اقیانوس که متعلق به ماریا آلوین، حامی مالی حزب دموکرات بوده، اقامت کردند.

رئیس جمهور آمریکا این تعطیلات خود را برای یک روز معلق کرد تا در ۱۶ اوت به کاخ سفید بازگردد و قانون کاهش تورم را امضا کند.

بعداً در همان شب، او در سفر کوتاهی با هلیکوپتر مخصوص ریاست جمهوری آمریکا عازم خانه‌اش در شهر ویلمینگتون، ایالت دلاور شد و تا شنبه شب آنجا ماند و سپس راهی ویلای ساحلی در "ریهوبوت بیچ" شد.

بر اساس یک محاسبه غیررسمی انجام شده از سوی مارک نالر، گزارشگر سابق سی‌بی‌اس نیوز که نزد اداره مطبوعات کاخ سفید از بابت حفظ آمار و ارقام مربوط به ریاست جمهوری شناخته شده و مورد احترام است، این چهل و نهمین سفر بایدن به ایالت دلاور از زمان ورودش به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ بوده و تعداد روزهایی را که او در ایالت دلاور در طی دوره ریاست جمهوری‌اش سپری کرده به ۱۵۰ روز رساند.

آمار همچنین نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مجموع ۱۳۲ روز را در اقامتگاه مارالاگو با ۱۷ بار بازدید از آن و باشگاه گلف خود در بدمینستر، نیوجرسی که ۱۳ بار نیز به آنجا رفت، گذرانده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در مقطع ۱۹ ماه پس از دوره ریاست‌جمهوری خود، هشت بار به تعطیلات رفته بود که در طی آن ۳۸ روز را در هاوایی و جزیره مارتاز وینیارد گذراند.

جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا هم ۱۴ بار به مزرعه خود در تگزاس برای مدت مجموعا ۱۰۰ روز سر زد.

کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا به بایدن ازبابت صرف این تعطیلات طولانی مدت در زمانی که آمریکایی‌های گرفتار در بالاترین نرخ تورم ۴۰ سال اخیر کشورشان، برای پرداخت قبوض خود با مشکل مواجه شده‌اند، حمله کرد.

اما وان، سخنگوی کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا در بیانیه‌ای گفت:"جو بایدن چقدر می‌تواند از دغدغه مردم به دور باشد؟ بایدن تقریباً تمام ماه اوت را در تعطیلات گذراند در حالی که آمریکایی ها مجبور به لغو سفر تابستانی خود به دلیل تورم تاریخی، قیمت بالای بنزین و رکود شدند. بایدن باید تعطیلات تجملی از ساحلی به ساحل دیگر را متوقف و بر رفع بحران‌هایی که ایجاد کرده تمرکز کند.

جمهوری خواهان همچنین خاطرنشان کردند که بایدن در اولین سالگرد تسخیر مجدد افغانستان توسط طالبان در ۱۵ اوت غایب بود.

این تعطیلات ۱۴ روزه بایدن طولانی‌ترین تعطیلات در میان روسای جمهوری سالهای اخیر آمریکا نیست. بر اساس محاسبه واشنگتن پست، ترامپ در اولین ماه اوت پس از ریاست جمهوری خود، ۱۷ روز را در بدمینستر گذراند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید