ادعای اردوغان درباره نجات هزاران پناهجوی یونانی

کدخبر: ۵۱۶۹۳۹
رئیس‌جمهور ترکیه در جمع نظامیان این کشور مدعی شد که گارد ساحلی ترکیه جان هزارت پناهجو را در آب‌های منطقه نجات داده است.
ادعای اردوغان درباره نجات هزاران پناهجوی یونانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرد که گارد ساحلی این کشور جان هزاران پناهجو را که به طور غیرقانونی توسط یونان عقب رانده شده بودند، نجات داده است.

رئیس‌جمهور ترکیه در جمع نظامیان این کشور مدعی شد که گارد ساحلی ترکیه جان هزارت پناهجو را در آب‌های منطقه نجات داده است.

به نوشته شماره سه شنبه  روزنامه «اکاثیمرینی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد که ترکیه جان هزاران مهاجر و پناهجو را که به طور غیرقانونی توسط یونان عقب رانده شده بودند، نجات داده است.

اردوغان در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی ژاندارمری و گارد ساحلی در آنکارا گفت: «با تلاش گارد ساحلی خود از مرگ و میر پناهجویان در دریای اژه جلوگیری کردیم.»

او گفت: «طی دو سال گذشته، ما جان ۴۱۰۰۰ نفر را که توسط یونان رها شده بودند، نجات دادیم.»

یونان بارها اتهامات عقب راندن پناهجویان را رد کرده و گفته است که برای محافظت از مرزهای خود و اتحادیه اروپا قایق‌ها را در دریا رهگیری می‌کند. یونان و ترکیه مدت‌هاست بر سر یک رشته مسائل از جمله مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرزهای یونان از طریق ترکیه هستند، علیرغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت اختلاف دارند.

طی روزهای گذشته ترکیه و یونان همدیگر را به  بدرفتاری با پناهجویان در مرزهای آبی و تلاش برای بیرون راندن  آن‌ها از خاک خود متهم کردند.  در این  بین، رسانه‌های ترکیه‌ای  از کمک گارد ساحلی این کشور به شماری از پناهجویان در دریای اژه خبر دادند.

یونان  به تازگی اعلام کرد که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران، حصار مرزی «اوروس» در مرز با ترکیه را ۸۰ کیلومتر (۵۰ مایل) گسترش خواهد داد. این اعلامیه را «نوتیس میتارکیس» وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان اعلام و اشاره کرد که مرزهای یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد.»

وی گفت: «انسان‌دوستی بسیار مهم است، اما میلیون‌ها نفر هستند که به دلیل نابرابری‌های موجود در جهان می‌خواهند وارد اتحادیه اروپا شوند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید