وزیر بهداشت خبر داد: روند شیوع کرونا ‌متوقف شد

کدخبر: ۵۱۷۲۹۹
طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند شیوع کرونا در ایران در سه هفته اخیر ثابت مانده و افزایشی را تجربه نکرده است.
وزیر بهداشت خبر داد: روند شیوع کرونا ‌متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بهرام عین اللهی در سفر به سمنان در گفت و گو با خبرنگاران  با اشاره به وضعیت کنونی شرایط کرونایی کشور اظهار داشت: وضعیت کرونا در سه هفته اخیر به صورت ثابت مانده و روند افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزود: شیوع کرونا از سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر تشکیل شده که اکنون دو موج را پشت سر گذاشته ایم و در موج سوم قرار داریم و در این موج نیز خوشبختانه آمارها رو به کاهش است.

وزیر بهداشت با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از یک سو و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی از سویی دیگر تصریح کرد: توصیه ما به عموم مردم این است که برای کنترل بیماری کرونا نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه 6 ماه از تزریق واکسن گذشته نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به ویژه در افراد با بیماری زمینه ای همچون دیابت یا افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و کهنسالان و افراد سالخورده بسیار ضروری است.

وزیر بهداشت اذعان داشت: روز گذشته تعداد 57 دستگاه آمبولانس را از ایران خودرو دیزل و 20 اتوبوس آمبولانس را تحویل گرفتیم که طی مراسمی تحویل ستاد اربعین شدند و مقرر شده پس از پایان این ایام این آمبولانس ها در سطح کشور توزیع شود.

عین اللهی در ادامه به دستاورد دولت سیزدهم در بحث اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح مردم هیچ افزایش قیمتی را در بحث تهیه دارو پرداخت نمی کنند چون هزینه باید در قالب این طرح از طریق بیمه ها پرداخت شود و مردم می توانند با نسخه الکترونیک به داروخانه ها مراجعه و داروی خود را به قیمت سال گذشته و حتی پایین تر از قیمت سال گذشته دریافت کنند.

وی اظهار داشت: طرح دارویار حامی صنایع داخلی و تولید داخلی است و با اجرای این طرح کمبودها جبران خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید