دعوای آمریکا و روسیه در لبنان بالا گرفت

کدخبر: ۵۱۷۳۱۲
سفارت های آمریکا و روسیه در بیروت بر سر یک توییت درگیری لفظی پیدا کردند، توییتی که درخصوص روز ملی اوکراین منتشر شده است.
دعوای آمریکا و روسیه در لبنان بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های لبنانی، امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که روابط متشنج روسیه و آمریکا به سفارت این دو کشور در بیروت کشیده شده و به تنش لفظی میان دو طرف انجامیده است.

پایگاه‌ خبری ‌«لیبانون دبایت» گزارش داد که در اقدامی کم‌سابقه، سفارت روسیه در بیروت به پیام توئیتری سفارت آمریکا در خصوص روز ملی اوکراین واکنش نشان داده است.

بنابر این گزارش، سفارت آمریکا در بیروت، روز گذشته، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «امروز و در روز ملی اوکراین، ما در سفارت آمریکا در بیروت در راستای همبستگی با ملت اوکراین -ملتی که به مدت شش ماه با تجاوز رژیم روسیه دست و پنجه نرم می‌کند- در کنار مردم این کشور می‌ایستیم.»

سفارت آمریکا با استفاده از پرچم کشور لبنان، روسیه را به از بین بردن امنیت غذایی در جهان متهم کرد و نوشت: «جنگ که روسیه آن را در اوکراین انتخاب می‌کند، تنها یک بحران اروپایی نیست،‌ بلکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از جمله ملت لبنان با نبود روزافزون امنیت غذایی به علت این تهاجم مواجه هستند.»

در ادامه این پیام آمده است: «لبنان برای تأمین ۸۱ درصد از واردات گندم خود متکی به اوکراین است و رفتار روسیه به منزله سرقت مستقیم از [اموال] لبنانی‌هاست.»

سفارت روسیه در بیروت یک روز بعد در واکنش به این پیام نوشت: « [دستگاه] دیپلماسی آمریکا در بیروت تصمیم گرفته است پرچم یک کشور دیگر را مصادره کند و به نظر می‌رسد که آن‌ها دقت ندارند که این کار دست‌کم در قبال کشوری که میزبان آن‌هاست، محترمانه نیست.»

سفارت روسیه اضافه کرد: «با این وجود، هیچ چیز جدیدی رخ نداده است! آمریکایی‌ها از چه زمانی نگران وضعیت کشورهای دیگر بودند و نه منافع خودشان؟! »

پس از آغاز جنگ در اوکراین، روابط روسیه و آمریکا به شدت تیره شده است. واشنگتن به اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو و ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، اقتصادی، اطلاعاتی به کی‌یف دست زده و این موضوع بر شدت تنش‌ها افزوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید