زمان برگزاری نشست سه جانبه ترکیه، فنلاند و سوئد

کدخبر: ۵۱۷۳۳۹
نمایندگانی از کشورهای ترکیه، سوئد و فنلاند روز جمعه برای گفت ,گو درباره عضویت دو کشور حوزه بالتیک در ناتو دیدار خواهند کرد.
زمان برگزاری نشست سه جانبه ترکیه، فنلاند و سوئد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، اولین نشست سه جانبه کشورهای ترکیه، فنلاند و سوئد روز جمعه با عنوان مکانیسم مشترک دائمی در کشور فنلاند برگزار خواهد شد.

آناتولی گزارش داد، سه کشور مذکور در تاریخ  ۲۸ ژوئن تفاهمنامه سه جانبه ای را در حاشیه نشست سران کشورهای عضو ناتو برای رسیدگی به نگرانی‌های ترکیه درباره گروه‌های تروریستی امضا کردند تا راه را برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو هموار کنند.

برای اجرای این تفاهمنامه، سه کشور یک سازوکار مشترک دائمی با حضور کارشناسان وزارت امور خارجه، کشور و دادگستری و همچنین سرویس های اطلاعاتی و نهادهای امنیتی خود ایجاد کردند.

در دیدار روز جمعه، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و سدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه به نمایندگی از ترکیه حضور خواهند داشت.

طبق این تفاهمنامه قرار است فنلاند و سوئد برنامه‌های خود را برای حمایت از ترکیه علیه تهدیدات امنیتی این کشور اعلام کنند. این دو کشور متعهد شده‌اند از گروه‌های تروریستی اعلام شده توسط آنکارا حمایت نکنند.

ترکیه که بیش از ۷۰ سال از اعضای ناتو بوده است، به صراحت اعلام کرده است که اگر نگرانی‌های امنیتی‌ این کشور برآورده نشود، با عضویت کشورهای شمال اروپا در ناتو مخالفت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید