توبیخ رئیس موساد به خاطر اظهاراتش درباره ایران

کدخبر: ۵۱۷۹۰۸
اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری فاش کردند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی با «دیوید بارنیا» رئیس موساد داشته و او را به خاطر اظهارات اخیرش در جلسه توجیهی روز پنج‌شنبه توبیخ کرده است؛ چرا که به زعم لاپید، او از دستورالعمل‌های تل‌آویو در مورد ایران تخطی کرده است.
توبیخ رئیس موساد به خاطر اظهاراتش درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های عبری گزارش دادند که رئیس سازمان جاسوسی موساد، در پی اظهارات درباره ایران و حمله تندش به عملکرد دولت آمریکا در پرونده هسته‌ای توسط نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو توبیخ شده است.

رسانه‌های عبری فاش کردند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی با «دیوید بارنیا» رئیس موساد داشته و او را به خاطر اظهارات اخیرش در جلسه توجیهی روز پنج‌شنبه توبیخ کرده است؛ چرا که به زعم لاپید، او از دستورالعمل‌های تل‌آویو در مورد ایران تخطی کرده است.

پایگاه خبری «i۲۴» در گزارشی نوشت: واضح بود که بارنیا از الزامات جدید و سیاست‌های تعیین‌شده درخصوص توافق هسته‌ای ایران فراتر رفته و در اظهاراتش حمله تندی علیه ایالات متحده داشته است. بعد از اعتراض لاپید به این موضوع، موساد سعی کرد تا اتهامات علیه بارنیا را کاهش دهد.

پایگاه اینترنتی «وای نت» نیز در گزارشی خبر داد که نخست وزیر کابینه تل‌آویو از بارنیا خواسته است مانند همه طرف‌ها و مقامات اسرائیلی که نظر خود را در مورد موضوع توافق هسته‌ای به رسانه‌ها اعلام می‌کنند، از خط رسمی و سیاست کلی تل‌آویو تبعیت کند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند پیام‌هایی که بارنیا، رئیس موساد در آن نشست‌ها و جلسات بیان کرده، برخلاف دستورات لاپید بوده‌اند. در ادامه این گزارش‌ها، دفتر لاپید مدعی شده است که که آن‌ها موفق شده‌اند نگرش آمریکا را در قبال ایران سخت‌تر کنند و حالا هیچ اطمینانی وجود ندارد که توافقی امضا شود.

این در حالی است که طی روزهای گذشته، رسانه‌های صهیونیستی از ناراحتی لاپید بعد از اظهارات بارانیا و انتقاد شدیدش از عملکرد دولت بایدن در پرونده هسته‌ای با ایران، خبر داده بودند. بارنیا مدعی شده بود که به نظر می‌رسد توافق با توجه به نیازهای آمریکا و ایران اجتناب ناپذیر باشد. 

روز پنجشنبه هفته گذشته، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد که رئیس سازمان جاسوسی این رژیم در ادعاهایی که رسانه‌های عبری‌زبان منتشر کردند با اشاره به اظهارات همیشگی ایران درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود گفت که این توافقی «بسیار بد برای اسرائیل» است و ایالات متحده در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که در نهایت بر اساس «دروغ» است.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» نیز روز گذشته (شنبه) به نقل از رسانه‌های عبری درباره ناراحتی لاپید از اظهارات بارنیا نوشت: «سخنان رئیس موساد به رسانه‌ها، آن‌هم چند روز  پس از کاهش تنش بین طرفین در مورد توافق هسته‌ای ایران، باعث شرمساری اسرائیل در مقابل آمریکا شد».

پایگاه خبری «واللا» نیز در گزارشی در این باره، به ناهماهنگی‌های مقامات تل‌آویو در ارسال پیام به واشنگتن درباره ایران اشاره کرده و نوشت: «دفتر لاپید از توضیحاتی که بارنیا دیروز به خبرنگاران داد تعجب نکرد، اما آنچه تعجب آور شد حمله او به دولت ایالات متحده بود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید