قالیباف دوباره رئیس مجلس خواهد شد؟

کدخبر: ۵۱۷۹۲۶
اقتصادنیوز:سه شنبه هفته گذشته اعضای شورای مرکزی فراکسیون از بین همه اعضا انتخاب شدند و مقرر شد در نزدیک ترین زمان با حضور تمام اعضا، هیات رییسه فراکسیون انتخاب شود.
قالیباف دوباره رئیس مجلس خواهد شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، جعفر راستی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: هدف فراکسیون متمرکز شدن روی موضوعات مهم کشور است و باید به این امر توجه ویژه داشته باشد و ان شاالله در دو سال بعدی موضوعات و مسائل مهم کشور به صورت جدی از سوی فراکسیون پیگیری خواهد شد.

سه شنبه هفته گذشته اعضای شورای مرکزی فراکسیون از بین همه اعضا انتخاب شدند و مقرر شد در نزدیک ترین زمان با حضور تمام اعضا، هیات رییسه فراکسیون انتخاب شود. جعفر راستی، نماینده شبستر خبر داد که به خاطر تعطیلی دو هفته ای مجلس شورای اسلامی در سه شنبه هفته جاری انتخابات هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شود.

او همچنین در رابطه با ترکیب احتمالی اعضای هیات رییسه فراکسیون می گوید طبق روال سال های گذشته به احتمال زیاد آقای قالیباف دوباره به عنوان رییس فراکسیون انتخاب شود اما اعضای هیات رییسه هنوز مشخص نیست کدامیک شانس بیشتری دارند.

فراکسیون انقلاب اسلامی درواقع اولین فراکسیون سیاسی بود که قبل از آغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم اعلام موجودیت کرد و توانست محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران را به عنوان نامزد خود با ۱۶۶ رای از بین ۲۴۰ رای بر کرسی ریاست مجلس بنشاند.

با این حال برخی منتقدان و حتی اعضای این فراکسیون اکثریت بر این باورند که فراکسیون انقلاب اسلامی نسبت به مسائل و معضلات روز جامعه و مردم منفعل عمل کرده و باید در این دوره از انتخابات اعضا ضمن توجه به نقاط ضعف بر پویایی و اثرگذاری بیشتر آن توجه کنند.

جعفرراستی

 

راستی در پاسخ به این سوال که اعضا چه برنامه و راهکاری برای پویاتر شدن فراکسیون در این دوره دارند، گفت: من چندان موافق این نقدها نسبت به عملکرد فراکسیون در طی دو سال گذشته نیستم. چرا که فراکسیون در مسایل مهم جامعه و کشور ورود داشته و نظر خودش را اعلام کرده است. هر موضوع مهمی که از مجلس در طی این دو سال دیده شده عمدتا پشتوانه فراکسیون را داشته است. منتهی همیشه اینگونه است که دوسال اول اقدامات فراکسیون کند به نظر می رسد و ان شاالله در دو سال بعدی موضوعات و مسایل مهم کشور به صورت جدی از سوی فراکسیون پیگیری خواهد شد، به همین دلیل امیدواریم فراکسیون اکثریت مجلس در روند کاری فعالتر و نسبت به مباحث و موضوعات روز فعالتر شود.

 

این نماینده مجلس در ادامه با تصریح اهداف فراکسیون در این دوره تاکید می کند: هدف فراکسیون متمرکز شدن روی موضوعات مهم کشور است. البته دراین قضیه هم به نظر من فراکسیون موفق عمل کرده است از جمله مذاکرات هسته‌ای ابتدا فراکسیون تصمیم گرفت سپس به صحن مجلس وارد شد که در نهایت یک تصمیم انقلابی گرفته شد. امیدوارم در دو سال آینده نیز بتواند نقش خودش را ایفا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید