جدال در آمریکا؛ نامه برجامی ۵۰ نماینده کنگره به بایدن

کدخبر: ۵۱۹۰۱۰
در نامه ۵۰ نماینده کنگره به بایدن از دولت آمریکا خواسته شده متن کامل هرگونه پیشنهاد مطرح شده برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار کنگره قرار گیرد.
جدال در آمریکا؛ نامه برجامی ۵۰ نماینده کنگره به بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ۵۰ نماینده کنگره آمریکا شامل ۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده جمهوریخواه در نامه مشترک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از مفاد توافق هسته‌ای برای بازگشت متقابل احتمالی با ایران ابراز کردند.

این در حالی است که گروهی ۶ نفره از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از وی خواستند تا پرونده ادعاهای واهی پادمانی علیه ایران را مختومه نکند.

«کلاودیا تنی» (Claudia Tenney) عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای گروسی چنین درخواستی را مطرح کرده و متن مذکور را به امضای ۵ نماینده دیگر هم رسانده است.

در این نامه ادعا شده است: جو بایدن با عجله و غیرمسئولانه اش برای بازگشت به توافق هسته ای شکست خورده با ایران مایل است امنیت ملی ما و اعتبار کل معماری منع اشاعه هسته ای را به مخاطره بیندازد!

گفتنی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون ارائه هرگونه سند ومدرکی مدعی شده است که «مواد هسته ای اعلام نشده ای» در چند نقطه از ایران یافته است، ادعایی واهی که همواره از سوی جمهوری اسلامی رد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید