روحانی: کار شورای نگهبان در ردصلاحیت آذری جهرمی با قید سن غیرقانونی بود

کدخبر: ۵۱۹۴۹۵
روحانی گفت: به نظرم آقای جهرمی هم می‌توانست ثبت نام کند. کار شورای نگهبان در رد صلاحیت او با قید اینکه سن و سالش دو ماه کم است، غیرقانونی است. شورا رد می‌کرد، دولت هم بیانیه می‌داد. باید ثبت نام می‌کرد.
روحانی:  کار شورای نگهبان در ردصلاحیت آذری جهرمی با قید سن غیرقانونی بود

به گزارش اقتصادنیوز، کتاب «بدون دود و آتش و خون» روایت های جالب و جدیدی را در گفت و گو با رئیس جمهور سابق و دولتمردانش منتشر کرده است.

در ادامه بخشی از این روایت را که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، می خوانید؛

حسن روحانی افشاگری کرد/ از گرانی بنزین در آبان 98 تا ماجرای استعفای دسته جمعی وزرای دولت/ عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند

اولین تصویر از حسن روحانی پس از افشاگری‌های اخیر

 فضای رسانه‌ و افکار عمومی همگی متمرکز در وزارت کشور است. از دولت عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و شریعتمداری وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام به وزارت کشور آمده‌اند.

افشای پیشنهادات حدادعادل و لاریجانی برای کوپن و حذف ارز 4200 تومانی/ روحانی: گفتم نه! مردم زیر بار گرانی له می شوند

کمی‌دورتر از هیاهوی میدان فاطمی، در شمال تهران و کاخ سعدآباد جلسه‌ای برپاست. اولین ساختمان در کاخ سعدآباد معروف است به مجموعه «همراهان». این ساختمان در سال‌های بعد از انقلاب و به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی ساخته شده‌است. معماری آن با کاخ‌های مجموعه سعدآباد متفاوت است و بیش از سعدآباد به ساختمان‌های پاستور شبیه است. ساختمانی دو طبقه با چندین اتاق تو در تو و سالنی وسیع که لابی جلسات است. ورودی ساختمان با گیت حفاظت آغاز می‌شود. سمت راست گیت هم قفسه چوبی برای نگهداری موبایل و وسایل همراه، مراجعان قرار دارد. پیرمردی خوش‌رو از همه مهمانان می‌خواهد که موبایل‌هایشان را در همین قفسه امانت بگذارند و با هر مراجع یک نیروی حفاظت هم وارد سالن اصلی مجموعه می‌شود.

سالن جلسات، در طبقه اول و سمت شمال ساختمان قرار دارد. سالنی با میزکنفرانسی در مرکز، بیش از 20 صندلی در طرفین و صندلی در بالای آن.

رضا اردکانیان وزیر نیرو اولین فردی است که وارد سالن می‌َشود. پیش از آنکه پشت میز کنفرانس بنشیند، سراغ دستگاه اسپیلت که در گوشه سالن قرار گرفته می‌رود. دکمه خاموش را می‌زند:«دمای اتاق باید 24 درجه باشد. در کل وزارت نیرو همین قاعده را رعایت می‌کنیم. انرژی بیخودی نباید مصرف شود.» پیش از آنکه به کار تنظیم دما بی‌افتد، باد سرد متبوعی در سالن پیچیده بود.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور چند ثانیه پس از او وارد شده، علی ربیعی سخنگوی دولت، فریدون وردی‌نژاد معاون سیاسی رئیس جمهور و محمد قوچانی دبیر مرکز جمع‌آوری اسناد رئیس جمهور هم به آنها پیوسته‌اند. هنوز خبری از رئیس جمهور نیست. واعظی با اخبار انتخابات آغاز می‌کند و می‌پرسد آیا همتی هم ثبت نام کرده‌است یا نه؟ هرکس خبری می‌دهد. قوچانی می‌گوید که همتی درحال ثبت‌نام است. چند ثانیه سکوت و پس از آن ربیعی از شریعتمداری سوال می‌کند. پیش از آنکه پاسخی بگیرد، علیرضا معزی معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری به جمع اضافه شده‌است. خبرهایی در مورد حواشی ثبت نام لاریجانی و رئیسی می‌دهد. واعظی از عدم ثبت نام عارف سوال می‌کند، ربیعی به برخی حواشی لاریجانی انتقاد دارد و نگران است که مشاوران او، نگاه‌های پوپولیستی شدیدی داشته‌باشند.

بحث‌ها هنوز داغ نشده که رئیس جمهور وارد سالن جلسه می‌َشود. ماسک برصورت دارد و پیش از نشست روی صندلی بالایی سالن، با سر به همه اعضای جلسه سلام می‌دهد. میکرفون روبه‌رویش را روشن می‌کند و می‌گوید :«صبحکم الله بالخیر». با صدای بلند می‌خندد و با کنایه می‌گوید: «‌البته الان که صبح نیست ولی برای اونهایی که بعدا این جلسه رو می‌نویسن گفتم.» صدای خنده در سالن پیچیده‌است. محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور هم به جمع اضافه شده و او هم به محض ورود به جلسه همین کلمات را تکرار می‌کند: «صبحکم الله بالخیر.» روحانی لبخند می‌زند و می‌گوید اتفاقات ذکر و خیر همین اصطلاح بود.

 کار شورای نگهبان در ردصلاحیت آذری جهرمی با قید سن غیرقانونی است

چند دقیقه ابتدای به مرور اخبار ثبت‌نام‌های انتخابات می‌گذرد. هر خبری با واکنشی توام با شگفتی، حسرت و تعجب اعضای جلسه همراه است ولی روحانی بیش از دیگران گوش می‌کند و کمتر حرف می‌زند تا اینجای خبرها که می‌رسد:«به نظرم آقای جهرمی هم می‌توانست ثبت نام کند. کار شورای نگهبان در رد صلاحیت او با قید اینکه سن و سالش دو ماه کم است، غیرقانونی است. شورا رد می‌کرد، دولت هم بیانیه می‌داد. باید ثبت نام می‌کرد.» میان اعضای جلسه بازهم گفت‌وگو در مورد برخوردهای شورای نگهبان درمی‌گیرد ولی واعظی به ساعتش نگاه می‌کند و اشاره می‌کند که جلسه باید رسمیت پیدا کند. موضوع این جلسه در مورد ماجرای تحریم‌هاست و اینکه چطور باید بخشی از اطلاعات مربوط به دوران جنگ اقتصادی را به اطلاع مردم رساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید