ظاهر متفاوت بهروز شعیبی در یک جشنواره خارجی/ همیشه با یقه‌بسته اما این بار...+عکس

کدخبر: ۵۱۹۶۹۳
بهروز شعیبی با کراوات در مراسم اختتامیه جشنواره مسکو ظاهر شده است و بسیاری بر روی این شکل پوششِ دیده نشده از او خرده گرفته‌اند.
ظاهر متفاوت بهروز شعیبی در یک جشنواره خارجی/ همیشه با یقه‌بسته اما این بار...+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران درمراسم اختتامیه جشنواره مسکو بهروز شعیبی هنگام دریافت جایزه با کت شلوار مشکی و کراوات ظاهر شد که همین باعث حرف و حدیث فراوانی پیرامون این فیلمساز و حتی جایزه این جشنواره شده است.

روز 11 شهریور جشنواره فیلم مسکو به کار خود پایان داد و در مراسم اختتامیه فیلم  «بدون قرار قبلی»  بهروز شعیبی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن از این جشنواره شد.

  بعد از این اهدای جوایز و اعلام آن 2 نکته در داخل ایران با بحث و جنجال همراه شد:

   اول این که این جایزه جشنواره مسکو در شرایط کنونی وضعیت روسیه و اتفاقات بعد جنگ اوکراین به گونه‌ای تحت تاثیر سیاست است و نکته دوم هم این که درمراسم اختتامیه بهروز شعیبی هنگام دریافت جایزه با  کت شلوار مشکی و کراوات  ظاهر شده است حال آن که تا کنون این گونه دیده نشده بود و همین باعث حرف و حدیث فراوان پیرامون این فیلم‌ساز و حتی جایزه جشنواره مسکو شده است.

   محمود بابایی  تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» در مصاحبه با خبرگزاری مهر در واکنش به شائبه‌های مطرح شده، درباره تأثیر مسائل سیاسی و مراودات نزدیک میان ایران و روسیه در سال‌های اخیر، بر توجه ویژه‌تر جشنواره مسکو به سینمای ایران و اهدای جوایز اصلی به فیلم «بدون قرار قبلی» هم گفته است: «اینکه بخواهیم نظم نوین جهانی را به جوایز این فیلم ربط دهیم، بی‌انصافی است. اگر بخواهیم این ماجرا را به مسایل سیاسی تقلیل دهیم، باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا از میان فیلم‌های دیگر که متقاضی حضور در این رویداد بوده‌اند، این فیلم انتخاب شده است؟ به‌خصوص که «بدون قرار قبلی» اساساً فیلم سیاسی‌‌یی نیست.»

«ما در همین جشنواره مسکو، در مقاطع دیگری هم نماینده داشته‌ایم. آنچه از سیاست برمی‌آید هم این است که ما همواره روابط نزدیکی با روسیه داشته‌ایم. به همین دلیل اگر بخواهیم درباره جوایز اخیر روی چنین تحلیل‌هایی تأکید کنیم، دچار بی‌انصافی شده‌ایم. بالاخره هر رویداد سینمایی یک اساسنامه و منشور سینمایی و البته هیأت داورانی برای خود دارد و براساس همین اصول و قواعد فیلم‌ها را انتخاب و داوری می‌کند.»

محمود بابایی به درستی اشاره کرده است که‌:‌«هر رویداد سینمایی یک اساسنامه و منشور سینمایی دارد و براساس همین اصول و قواعد فیلم‌ها را انتخاب و داوری می‌کند.» و این قضیه غیر قابل انکار است نه فقط برای جشنواره مسکو بلکه برای تمام جشنواره‌های دنیا همین است.

نمی‌توان جشنواره‌هایی چون کن ، برلین ، ونیز و ... را سیاسی خواند ولی درباره جشنواره مسکو استثنا قائل شد و حال جایزه جشنواره مسکو به فیلم "بدون قرار قبلی" را به دور از هر گونه سیاست و یا سیاسی‌کاری دانست.

نکته دیگر این است که بهروز شعیبی با کراوات در مراسم اختتامیه ظاهر شده است و بسیاری بر روی این شکل پوششِ دیده نشده از او خرده گرفته‌اند.

بهروز شعیبی در مسکو

   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک